att se det från den ljus sidan

image135
Det finns en enda postiv sak med att jag tappar kontrollen ibland. Som igår när jag åt marshmallows i skolan. Det är att folk har en mindre anledning att tro att jag har anorexi. Idag kallade en tjej i sjuan mig anorexia-unge (very mature) och då sa min kompis: Haha, hon råkar bara ha en väldigt hög ämnesomsättning, till skillnad från dig..? Hon äter lika mycket som vilken annan tjej som helst på denna skolan, dessutom åt hon ett paket marshmallows igår!

Så sa hon lite mer käftiga och elaka saker, men jag tror det räcker med detta, annars får jag väl 1745093 uppsattser om hur sårad den lilla flickan blev. Hon fick ju säkert anorexi/bulimi också.

Kommentarer
Postat av: Sara.E

tja...
jag förstår inte hur du har kraften och den självdisiplinen till at motstå all den jävla äcklige feta maten + kakor o godis o sånt.

jag hade dne kontrollen för 2 år sen o jag fick den kroppen jag ville ha pga. mkt träning o lite mat typ bara frukt kaffe och cigg.
berätta för mej vore underbart att fp tbx den kontrole o självdisiplinen....

Kramar tjejen o fortsätt så som du gör
you'll make it

2007-12-13 @ 22:39:07
Postat av: faker

Sara.E: Jag vill egentligen inte riktigt ge folk tips (även fast vissa bitches är fast beslutna om att jag vill ge andra anorexi genom denna bloggen). Men det finns ändå inte något riktigt svar på frågan. Det beror nog mer på hur man är som person. För mig är tanken på att bli fet så hemskt att jag kan titta på en chokladboll och så känner jag: det är helt enkelt inte värt det.

Men om du en gång klarat det så är jag säker på att du skulle kunna gör det igen :)

2007-12-13 @ 22:44:43
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Sara. E

Ah, jo jag tror dt med håller faktiskt me dej till 100 %.
folk som verkligen hatar allt som har med självsvälto anorexi att göra ska ta o köra upp ngt där bak, vi sköter vårt o dom sköter sitt

Jo dt torr j´fan jag ska klara dt, måste t gymmet imorn..
=)

tack underbara du.
I'll keeo in touch, Krams

2007-12-13 @ 23:12:28
Postat av: J

Sara E: "folk som verkligen hatar allt som har med självsvälto anorexi att göra ska ta o köra upp ngt där bak, vi sköter vårt o dom sköter sitt"

Ni är ju uppenbarligen inte kapabla till att få ansvaret att sköta er själva när ni går och spyr ner er på toaletterna, svimmar i skolan och till slut dör.

2007-12-14 @ 00:12:42
Postat av: ?

Det verkar som de här tjererna vill ha ÄS, om de nu är så kan inte jag göra någonting åt det men man kan ju..

... Hoppas att ni får hjälp att bli friska!

2007-12-14 @ 15:17:35
Postat av: friday

alltså alla brudar där ute. mind your own fucking buisness. en del är feta, en del är smala, en del har anorexi och en del har bulimi. men vad fan, bry er om er själva istället för att lägga er i andras liv. ingen blir gladare av spydiga comments eller elaka inlägg. sluta läs bloggen om ni blir så irriterade. jag själv tycker det är intressant att se en annan synvinkeln av livet. byebye

2007-12-14 @ 18:00:06
Postat av: christine

alltså jag tror inte alls du ´vill´ att andra ska få anorexia, inte alls, men du är tydligen omedveten om att din blogg gör så att personer får anorexia och andra förvärrar sin.
och till dig FRIDAY, det är väl tur som fan att vissa av oss bryr om oss andra, eller hur. världen skulle inte gå runt om det bara fanns personer som bara bryr sig om sig själva. det var den mest korkade kommentar jag läst idag. men tack för dagen skratt;)

2007-12-14 @ 21:07:01
Postat av: friday

till christine; jag menade inte att man inte ska bry sig om andra människor, jag menade att man kanske inte behöver dra en massa kommentarer som är fullkomligt onödiga och gör människor irriterade, och som förmodligen inte hjälper speciellt mycket. lär dig läsa förfan.

2007-12-15 @ 19:26:13
Postat av: christine

friday:
jag kan läsa och jag lovar dig att jag har läst mer än vad du har gjort i mina dagar. jag har inte dragit några onödiga kommentarer! har du?

2007-12-17 @ 12:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0