santa baby

image96
Aaaw, vad jag älskar julen. Alla är så glada, syrran sitter med pappas flickvän och kollar i klädkataloger och ringar in allt de vill ha. Haha, påminner mig om när jag var liten och gjorde likadant fast med alla leksakskataloger. Mitt alltid så kala vita rum är mysigt och fullproppat med julpynt. Pappa kom hem tidigare idag och han har gjort knäck (manligt) och pappas flickvän har hängt upp sånna där apelsiner med någon krydda i. Plus att "All I want for christmas is you" spelas på högsta volym, mysigt.

Men det värsta är att jag inte kan äta alla de där knäcken, eller vara med på julbordet imorgon.
Knäck är ju bara socker och smör typ (sirap?) och ett julbord.. skinka, köttbullar, korvar, ägg och så vidare. FETT helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Me

Jag mår illa när jag tänker på julbord..

2007-12-07 @ 18:30:58
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: Linda

Om du bara tillät dig att njuta av livet... Man blir inte fet av en knäck, inte ens av tio stycken, tro mig!

2007-12-07 @ 20:44:15
Postat av: faker

Linda: om jag tillåter mig att äta en så kmr jag äta 50 sen fortsätta mot kylskåpet typ. Usch tanken äcklar mig

2007-12-07 @ 20:45:40
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Josie

Älskar julen! Finns inget mysigare alltså.

2007-12-07 @ 23:01:02
URL: http://jealousy.webblogg.se
Postat av: Linda

Varför söker du inte hjälp? Du skulle bara veta hur underbart livet är när man inte behöver ha ångest över att man ätit en macka. Får du hjälp med ditt ätbeteende kommer du fortfarande att kunna vara smal, på ett sunt sätt, och du kan njuta av mat utan den där otäcka äckelkänslan och ångesten som man får.

Man kan bli tjock av felaktigt ätbeteende (i vissa fall även sjukdom) och man kan bli
smal av felaktigt ätbeteende - båda är lika illa. Sköter du inte din kropp kommer den förr eller senare att rasa under dig - och då är du inte så vacker längre.

Snälla faker, om jag fanns i din närhet skulle jag krama om dig!

2007-12-07 @ 23:06:58
Postat av: faker

Linda: naw, blir nästan tårögd, du förstår inte hur mkt det du skriver betyder. Och när jag läser det önskar jag nästan att jag kunde ta tag i mig själv. Men det är svårt, man bara skjuter på det, och på ett sätt vill jag ju inte äta helleer..

2007-12-07 @ 23:12:44
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Linda

Jag skriver bara ur mitt hjärta. Jag har liknande erfarenheter, dock inte alls så allvarligt som för dig men jag vet hur dåligt man kan må över den minsta lilla matbit. Du verkar vara en så rar flicka och jag vill dig dig allt väl här i livet!
Kramar och en ica-påse med mental energi från mig till dig!

2007-12-08 @ 21:49:21
Postat av: faker

Linda: okej, det är sjukt vad många tjejer som drabbas av detta.. trots att jag är pro-ana så lider ju även jag. Naw tack, du verkar vara väldigt rar du också:)! Tack, lots of hugs tillbaka

2007-12-08 @ 22:08:25
URL: http://faker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0