big is NOT beautiful

image45
Okej, some girls blev lite upprörda över mitt förra inlägg och undra om feta människor inte ska få finnas och massa. Nej, feta människor bör inte finnas. omg tänker ni då. Att säga att FULA människor inte borde få finnas, det är fel. Men att feta inte borde få finnas, MAN FÖDS INTE FET. Man äter sig fet, när jag ser en fet människa så lider jag med henne/honom, för troligen så mår dom inte bra med sitt utseende, men ändå har de inte viljekraften att lifta på sig och göra något åt det. Jag menar inte att alla feta människor ska raderas från jordens yta, utan att alla feta människor borde träna och gå ner i vikt, SÅ ATT DE MÅR BRA. inte köpa extra stora kläder som de kan må bra i.

Dessutom så sa jag bara att BIG IS BEAUTIFUL inte stämmer, i förra inlägget. Jag sa inget om att feta inte ska få ha fina kläder osv. Jävla bitches.

Kommentarer
Postat av: Josie

Du skrev typ ner precis mina tankar. Feta människor bör seriöst göra något åt sina problem, träna och gå ner i vikt, istället för att bara "lösa" problemen genom att kunna köpa snygga kläder så att de känner sig snygga. För trots kläderna så är de inte snygga. Men det är klart att tjocka ska kunna köpa kläder, de kan ju inte gå nakna. Hur hemskt skulle de inte det se ut? :P

2007-11-21 @ 16:54:37
URL: http://jealousy.webblogg.se
Postat av: Clara

Men asså det är det som är problemet, när det finns kläder i så stora storlekar så ger det ju signaler till de feta att det är okej att vara så fet eftersom det finns ju kläder i vanliga affärer... om det bara fanns kläder i små storlekar skulle vi ju inte ha det problemet med fetma som vi har.. typ.

2007-11-21 @ 17:18:23
URL: http://hipsters.blogg.se
Postat av: Stina

Jösses! Alla äter sig inte feta! Det finns faktiskt sjukdomar som gör att man ofrivilligt blir tjock. Det är inte så lätt att göra nåt åt det då. Det hjälper inte att träna, eller att äta "rätt" i dom fallen. Är man sjuk, så är man. Inget man kan rå för! Sen finns det ju dom som äter sig feta, men som sagt det finns också dom som ser ut så pga sjukdom. Hur mår dom tror du när sånna som du håller på så här?

2007-11-21 @ 18:25:53
Postat av: Stina

Tillägg: Menar inte att du gör fel eller nåt sånt och man har yttrandefrihet i det här landet, men vissa saker kan man hålla för sig själv!

2007-11-21 @ 18:26:34
Postat av: Camilla

Kanske inte direkt hör till de du skrev men men. Jag gjorde ett arbete i skolan förut om att man borde införa varningstexter på vissa typer av mat, produkter osv som säljs. Det skulle nog få folk att tänka på vad de egentligen stoppar i sig, och på så sätt bli nyttigare/hälsosammare = smalare. Tycker verkligen samhället borde anstränga sig mer för att bekämpa fetman. Som du sa; man föds inte tjock.

2007-11-21 @ 18:39:44
URL: http://cmw.webblogg.se
Postat av: faker

STINA: Nej men gosh, hur många har en sån sjukdom då? Du är absolut inte tvingad att hålla med mig om mina åsikter, men varför läser du min blogg? och nej, jag tycker jag får säga precis hur mkt jag vill:) som sagt, vi har ju yttrande frihet.

2007-11-21 @ 18:48:49
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Josie

Håller verkligen med Camilla. Och du Stina, hur många har egentligen den sjukdomen va?

2007-11-21 @ 18:52:51
URL: http://jealousy.webblogg.se
Postat av: Stina

Faker o Josie: Inte många som lider av sjukdom men dom finns ändå och du/ni drar ju alla över en kam.. var mest det jag störde mig på. Och barn som är tex feta är det ju pga föräldrarna. Är ju knappast deras egna val. Sen finns det ju dom som är feta pga generna. Allt är inte svart eller vitt som ni verkar tro. Fet eller smal - gör ditt val! Det funkar inte riktigt så :S

Dessutom är det kanske inte alltid så lätt att träna om man har stor övervikt. Kroppen tar ju stryk av det och orkar inte träna så mycket.

2007-11-21 @ 19:05:17
Postat av: Rebecka

men uuuusch! Finns det nåt äckligare än att vara fet!? Herregud! Speciellt som kvinnan på bilden, det får mig att vilja kräkas!

2007-11-21 @ 19:05:42
URL: http://Reebeckas.webblogg.se
Postat av: Camilla

Svar; Ja det skulle helt klart få folk att tänka till. Finns verkligen sjukt mkt livsmedel med "dolt" socker och annat skit i.

2007-11-21 @ 19:06:08
URL: http://cmw.webblogg.se
Postat av: faker

stina: ASSÅ! du är sjukt irriterande. i inlägget syftar jag på feta som kan hjälpa att dom är feta. just därför jag säger att det är fel att säga att det inte borde finnas fula, eftersom de föds fula och inte kan hjälpa det, likadant om man har en sjukdom som gör en fet, MAN KAN INTE HJÄLPA DET. och du överdriver så himla mycket "man har kroppen mot sig och vuxna som gör barn feta osvosvosv" blablabla, i bet your really fat. du hittar ju på massa ursäkter. TRÄNAR MAN REGELBUNDET OCH ÄTER NYTTIGT SÅ BLIR MAN INTE FET. vissa kanske har lättare att bli feta, men man kan faktiskt omöjligt bli fet på mat som inte ens innehåller massa äckel fett.

2007-11-21 @ 19:30:31
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Stina

Jag är inte ett dugg fet, men jag har en hel del vänner som är överviktiga och jag är så trött på att jämt få höra att dom borde göra nåt åt det. Folk som säger det har inte nån aning om vad som händer i personens liv.. dom kanske jobbar som fan på att gå ner i vikt. Du får tycka att jag är irriterande.. I don't care! Jag håller med om att det inte är sunt att va överviktig, men det tar inte en dag precis att gå ner i vikt. Det hade vart så mycket trevligare om folk bara kunde acceptera varandra för hur dom är.. på INSIDAN i första hand!

2007-11-21 @ 20:02:35
Postat av: faker

stina: jag har flera överviktiga/f.döverviktiga i klassen som gått ner i vikt, jag har faktiskt knappt kunnat känna igen endel efter ett sommarlov då vissa gått ner till helt normalvikt. det är inte så jävla svårt. och jag vet att det handlar om insidan och massa. men jag kan inte hjälpa att feta männiksor äcklar mig, barn nere i afrika svälter och i i-länderna vräker vissa i sig onödigt mycket mat. btw, dina vänner borde ju göra något åt det?

2007-11-21 @ 20:10:19
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: fia.

Hur fet anser du vara fet? :/

2007-11-21 @ 22:06:12
URL: http://matmissbruk.blogg.se
Postat av: b

ni är idioter allihopa.

2007-11-22 @ 21:03:11
Postat av: faker

b: vadå? vill du att de som e tjocka ska vara tjocka eller? tycker du är en idiot :)

2007-11-22 @ 21:56:11
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Anonym

Du säger ju själv att du är fet, så varför slutar inte du existera?

2007-11-23 @ 07:18:32
Postat av: S

Nej det kanske inte är fint att vara överviktig, det kan jag hålla med om, men det finns folk som är överviktiga och inte kan göra något åt det ; inte pga sjukdom, utan pga dom själva, och det är synd att man låter sådant gå out of hands, det är det faktiskt..

Men ta mig som ett exempel. Jag var normalviktig i början av förr förra året, trivdes hyfsat bra med mig själv, tills jag förstod att det nya modet var att vara smal, och jag började ju såklart banta ner mig, men tror du det gick? Nej då.. Jag började bara må sämre å började använda mat som en drog, sen fick jag antideppresiva medeciner och gick upp i vikt, dels pga maten å dels pga medecinerna.. Sen fick jag nog, och bantade, slutade äta helt, sket i medecinerna, och nu sitter jag här, på ett behandlingshem för anorektiker och ångrar precis allt jag gjort..

Det jag ville nå fram till var väl att även om man försöker banta å träna ner sig så kan det gå ur styr även då, och det är väl egentligen lika illa att vara för smal som att vara för stor, eller hur?
Och det är inte bara pga sjukdomar folk går upp i vikt, även av vissa medeciner.

2007-11-23 @ 10:29:26
Postat av: Sandra

Det där är verkligen inte fint. >.

2007-11-24 @ 14:11:12
URL: http://sandgrus.blogspot.com
Postat av: Ida

HERREGUD! personligen tycker jag att det är precis lika vidrigt att vara anorektiker som att vara överviktig! det är helt motbjudande vad en del gör för att de inte ska bli överviktiga! jag håller med dig om att det inte är fint att vara överviktig, men det är ju ändå deras liv? du ska ju fan inte lägga dig i med vad de gör!

Dessutom så vissa tillåter sig inte att bli feta, utan kan bli det av sjukdomar, mediciner, deppressioner etc.

vissa tankar ska du hålla för dig själv, och jag tror du vet det. du behöver bara lära dig VILKA tankar du ska hålla för dig själv!

2007-12-27 @ 15:11:10
Postat av: J

Clara ; Man kan ju ändå inte bara ha kläder i små storlekar fattar du väl? Det vore ju förbannat korkat! Att bara komma på en sån tanke är ju diskriminerande!

Tänk dig om man bara gjorde kläder åt vita människor , så svarta människor inte fick ha några kläder, tillexempel.

Det är ju ändå insidan som räknas.. är jag den enda som inte tänker på utsidan speciellt mycket? jag säger bara HJÄLP! vad är det för värld vi har hamnat i ? En helt sjuk värld!

Jag är inte så jättesmal, t.ex. men ingen av er som inte fattar något (verkar det som) vet ju VARFÖR jag inte är smal, eller? Och det är inte för att jag "har tillåtit mig själv" att bli fet. Inte heller för att jag har ätit dåligt, eller motionerat för lite. faktum är att jag är väldigt hälsosam. Men, anledningen till att jag är "fet" och "ful" , är på grund av ; deppressioner, mediciner, problem hemma, ett antal psysiska problem, och sjukdomar. Jag har t.ex setat i rullstol ett tag. så allt är inte ens eget fel!

Hoppas att alla ni som äcklas av att man är "fet" eller "ful", att ni ser det här ur en annan synvinkel!! för hur skulle ni känna er om nån kom fram och sa att man var fet, eller ful? eller att ni skulle höra någon viska bakom ryggen på en , om hur ful man är? tro mig, det är inte kul!

2007-12-27 @ 16:55:04
Postat av: Anonym

som om du mår bra när du är sådär smal? verkar inte som det. kram på anorexia barnet :)

2008-01-19 @ 17:38:20
Postat av: Mysco

Jag är fan både Big och Beautiful...så det så. :D

2008-05-26 @ 20:52:22
URL: http://www.metrobloggen.se/mysco
Postat av: en vettig person

ja och du förstår såklart inte att det kan finnas andra problem bakom fetma än att man inte orkar träna och bara äter på mcdonalds.. det finns ämnesomsättningsproblem t.ex och ja, det kan man födas med. nej, du föds inte fet, men du har olika förutsättningar. dessutom så kan det på samma sätt finnas psykiska problem bakom fetma, precis som du med din anorexi.

visst, om man är överviktig och inte trivs = gör något åt det. är man överviktig och trivs behöver man sannerligen inte lyssna på ditt jävla anorexignäll.

2008-09-20 @ 11:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0