jag är ju helt fucked up? yes.

image91
En tjej har kommenterat att hon äcklas av mina värderingar och mår illa när hon läser min blogg för att jag är tydligen helt störd, och så informerade hon mig om att killar föredrar kurviga tjejer.

hahaha..

Lilla du, jag äcklas av hur korkad du är, jag har anorexi, och på något sätt kan man ju kalla mig störd eller sjuk i huvet då. Jag har rätt att göra vad jag vill med min kropp, finns det någon gräns på hur mycket man får gå UPP i vikt? Tänkte väl det.
Dessutom gör jag detta för min skull, inte för någon kille, och varken du eller någon annan vet vad ALLA killar vill ha för slags tjej. Min kille gillar min kropp, och drar fingrarna över min ryggrad och tar tag i mina höftben. Han äcklas inte av mig på något sätt, jag tror inte han skulle gilla att fylla händerna med mjukt äckligt fett.

"Killar föredrar kruviga tjejer" - bara en ursäkt till att vara fet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tror seriöst inte att du har någon kille, du är för manipulativ och egoistisk för det. Jag tror att du sitter där hemma, i din ensamhet och bara väntar på att få kommentarer i din blogg så att du kan försvara dig själv osv. Vi kommer återigen till att du söker bekräftelse

2007-12-06 @ 18:35:23
Postat av: Anonym

Jag håller med ovanstående till 100%. Du behöver seriös hjälp!

2007-12-06 @ 19:20:34
Postat av: M

Det tråkigaste med hela den här blogghistorian är att du kanske gör nån annan sjuk med din blogg. Det sitter säkerligen osäkra tjejer där ute i cyberrymden och lyckas blada sig fram till den här bloggen. Sen är om också i träsket. Visst, du vill stå för din sjukdom, du är ju trots allt Pro-Ana som du säger. Men kan du stå för att du gör nån annan sjuk? Vill du ha det på ditt samvete? Vill du verkligen dela med dig av ditt helvete till nån annan? Du vet väl att 20% av alla som drabbas av anorexia dör. Vill du vara ansvarig för någon av dessa 20 procenten? Du gör bäst i att ta bort din blogg. Tänk på alla tjejer där ute som inspireras av ditt ohälsosamma beteende! Ta ditt ansvar.

2007-12-06 @ 19:34:39
Postat av: Angelica

haha. Alltså det PATETISKA med alltihp är att du antagligen inte ens har aneroxi. Du kanske TROR eller VILL ha det, men skulle du haft det så skulle du aldrig skriva så som du gör. Om du har missat det så skäms en anorektiker för sin kropp, dvs gömmer sig i stora mörka kläder. Du shoppar loss på stan och köper nya kläder, hade du haft aneroxi så hade du inte köpt nya kläder för då hade inte ansett att du förtjänade dem eftersom du är så tjock. Dessutom skulle en anorektiker ALDRIG gå ut och festa och dricka, vet du hur mycket kalorier det är i alkohol?! Betydligt mer i den där pytte lilla pizza biten som du verkar ha hängt upp dig på. Jag och många andra äcklas över hur du kan prata om en allvarlig sjukdom på det sättet du gör och får det att låta som något bra. Speciellt när du inte ens verkar ha någon personlig erfarenhet om ämnet. VÄX UPP!

2007-12-06 @ 20:14:42
Postat av: Moa

Det verkar bara finnas fet och smal i din värd. Sjuktligt fet och sjukligt smal. Aldrig tänkt på NORMAL? Seriöst.. Kurivig och fet är inte alls samma sak, vältränad med former och kurvig är samma sak. Man ska inte vara varken för smal eller för tjock. :S Sluta skriva att du äcklas av 'feta', det gör dig inte smalare och det ger inte folk en bättre bild av dig. Käft om dina jävla 'jag äcklas av tjocka', det är därför folk blir som dig.

2007-12-06 @ 20:15:14
Postat av: Sara

Jag blir chockad över hur mycket bitterhet som det finns här i världen. Visst kan man bli upprörd och vill säga sin åsikt, men det är inte samma sak som att skriva elaka personliga påhopp. (Nu menar jag framförallt de två anonyma och Angelica) För er som inte vet så är anorexia en sjukdom, tror ni att ni hjälper någon? Det är som att sparka på någon som redan ligger ner. Jag skulle skämmas om jag vore er!

2007-12-06 @ 20:35:53
Postat av: Angelica

Sara: ja jag är mycket medveten om att aneroxi är en sjukdom, en mycket hemsk dessutom. Men som jag säger i mitt inlägg så är de typiska tecknen för en person med aneroxi eller ätstörningar förnekelse för omvärden, de gömmer sig i stora kläder för att inte visa sin kropp och de skulle aldrig få för sig att överhuvudtaget gå ut och dricka en kväll. Det är ju mycket uppenbart att den här tjejen har helt felvriden syn på hur man ska se ut. MEN frågan är om hon verkligen är anorektiker själv. Jag röstar på nej. Sedan kan du säga att jag ska skämmas och osv, men jag tycker att det är snarare hon som ska skämmas oavsätt om hon har eller inte har aneroxi. Eftersom hon uppmanar folk att gå ner i vikt, säger att fett och kurvor är någonting äckligt och att mat = djävulen. Finns säkert minst en osäker tjej som påverkas över vad som skrivs på den här bloggen och tar åt sig. Och det tycker jag är fel helt enkelt.

2007-12-06 @ 20:46:28
Postat av: bea

lägg upp en bild på hela dig då, utan försuddat ansikte så vi får se vem fan du är. och ha på dig bikini och SLUTA photoshopa dina bilder.

2007-12-06 @ 20:47:27
Postat av: Anonym

Jag måste börja med att säga att jag tycker synd om dig... Tror att det är fler som tycker det som läser denna blogg...
Sen vill jag också säga att det inte är snyggt att
vara så smal som på de bilder du lagt upp... Jag tycker att det är mer äcklande att se överdrivet smala människor än överdrivet tjocka...
Förstår du inte att du håller på att ta livet av dig?? Varför kan du inte äta typ ett äpple om dagen i alla fall? Om du nu går hugnrig hela tiden så kan du ju äta något som inte är onyttigt.. Bara något litet... Och om det nu inte duger med att äta det heller så får du ju skylla dig själv som är hungrig hela tiden...
Men som sagt.. Jag tycker synd om dig och tror att det är fler som gör det...

2007-12-06 @ 20:59:41
Postat av: bea2

jag slår vad om att du bara sitter där helt ensam, utan vänner och inget liv och bloggen är allt du har. Visa en bild på hela dig så man får se dig någon gång. fattar du hur många unga tjejer du påverkar med din blogg? du kan rent ut sagt få typ 10 åringar att få anorexia. tjejer i övrigt har nog med press från reklam, media och kändisar. De behöver inte såna som dig också.

2007-12-06 @ 21:22:43
Postat av: Citronil

SÅ JÄVLA BRA SKRIVET!!!!!! GO GIRL!! =) =) =)

2007-12-06 @ 21:23:08
URL: http://citronil.blogg.se
Postat av: Annizh

Låt henne bara få skriva om vad ho vill?
Hennes blog that's it?

2007-12-06 @ 21:27:56
URL: http://annizh.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag tycker de flesta av er som kommenterar är riktigt hemska människor! Ni sitter här och skriver att hon är dum i huvudet, äcklig, patetiskt osv. I flera inlägg har jag läst kommentarer som "du får skylla dig själv" "det är rätt åt dig". Och du Angelica (och alla andra som säger att hon inte kan ha anorexia för hon är för egoistik och SHOPPAR?!), det är ju bara pinsamt att läsa. Alla människor är olika, det finns ingen mall för hur en anorektiker ska vara. Man kan se likheter, visst, men alla är inte likadana. Så är det med alla människor. Ni säger att bloggen är ett slags skämt, för ni inte vet vad anorexia är. NI ÄR PINSAMMA, NI ÄR PATETISKA! Och med era hatiska kommentarer triggar ni en väldigt väldigt sjuk flicka att bli ännu sjukare, det är fan ni som är ansvariga för de 20 %. Jag skäms för erat beteende. Som Sara skrev, ni sparkar redan på någon som ligger ner.

2007-12-06 @ 21:33:49
URL: http://cmw.webblogg.se
Postat av: Sara

Camilla: Jag skulle inte kunna sagt det bättre själv
Bea2: Kan förstå att du är upprörd över att det kan påverka andra som har problem med maten, men är det verkligen nödvändigt att skriva

"jag slår vad om att du bara sitter där helt ensam, utan vänner och inget liv och bloggen är allt du har. Visa en bild på hela dig så man får se dig någon gång"

Det gör att man inte tar din kommentar på allvar, man ser inte budskapet för alla elakheter och allt hat. Men det kanske inte var budskapet som var viktigt för dig utan du kanske känner behov att trycka ner någon annan för att må bättre själv?
För att vara någon som klagar på att hon är en dålig förebild, så är du inte en så bra förebild själv.

2007-12-06 @ 21:46:18
Postat av: Angelica

Camilla: Jag sa aldrig att andledningen till att jag inte tror hon har aneroxi är pga utav att hon shoppar. Sjävklart shoppar även de som har aneroxi, det är ju rätt logiskt. Dock efter alla dokumentärer som jag har sätt om anerocifall så är det samma mönster hos alla, stora hängiga mörka kläder (allt för att dölja sin kropp) hela deras liv handlar istortsätt om deras vikt. Den här tjejen är ute och festar inkl dricker, har pojkvän plus att hon säger att ingen av hennes kompisar,pojkvän,föräldrar eller skolsyster har märkt att hon har aneroxi. Det är skillnad på att vara underviktig och ha aneroxi,STOR skillnad. Skulle den här tjejen ha haft aneroxi i fem år så skulle någon ha märkt det, punkt slut.

2007-12-06 @ 21:49:47
Postat av: Camilla

Angelica: Du är då inte speciellt smart! Vet du ens hur media fungerar? Vet du något om hur de klipper, vrider och vänder på innehållet innan de sänder programmet? Jag skulle också gå i stora hängiga kläder om jag var anorektisk och ett filmteam skulle göra en dokumentär om mig! Tror du föresten att producenterna inte väljer de mest extrema anorektikerna då? Som i alla sjukdomar finns det olika stadier i sjukdomen, det är självklart skillnad på att ha det som 15åring och som 22åring. Faker skriver inte ofta att hon festar, att hon dricker, hon är inte mer än 15-16 år. Och undervikt är inte samma sak som ett bmi på 14! Jag tycker du är en pateiskt människa som håller på så här, man ska inte trycka ner de som redan har det jobbigt. Men du verkar inte veta speciellt mycket om att hjälpa och stötta andra människor!

Och till dig faker, blocka alla ip-adresser som skriver såna elaka kommentarer till dig. Du behöver inte deras skit, du har tillräckligt med problem själv.

2007-12-06 @ 22:02:43
URL: http://cmw.webblogg.se
Postat av: Angelica

Camilla: okej du kanske tycker du är snäll och omtänksam som stöttar faker och säger saker som att ingen ska klanka ner på henne osv. Men hon klankar ju ner på istortsätt alla som inte har size 0. Du säger att jag inte vet mycket om att hjälpa andra människor, jag hjälper hellre 20-30 osäkra ungdomar som är inne på den här sidan och ser upp till fakers ideal, och när hon skriver om att det är äckligt att äta, former är fult osv, du tror inte att hon påverkar dessa människor då? Hon kanske inte påverkar alla, men jag säger hellre vad jag tycker och försöker ge tjejen som skriver den här bloggen en tankeställare och på så sätt kanske räddar en 13 årig tjej att börja banta eller få ätstörningar.

2007-12-06 @ 22:13:09
Postat av: Josie

Camilla; Det du skriver är verkligen så jävla rätt. Allt jag har att säga alltså.

Faker, stå på dig alltså. Skit i all bullshit som folk skriver till dig. Det är bara skitsnack. De vet inte vad de pratar om. Jävligt lätt att sitta bakom en dataskärm och attackera, i verkliga livet skulle de inte våga säga ett piss eller stå för det de skriver.

2007-12-06 @ 22:26:32
URL: http://jealousy.webblogg.se
Postat av: Camilla

Josie: Tur att någon fattar! :)

Angelica: Jag har ingenting att säga dig, jag respekterar absolut inte vad du säger. Du och jag har två helt olika syner på saken. Jag förstår vad du menar, men jag tycker du har fel.

2007-12-06 @ 22:35:58
URL: http://cmw.webblogg.se
Postat av: Angelica

Camilla: Kan du motivera exakt vad som du tycker jag har fel med angående att jag inte tycker det är bra att tjejer i 13-16 års åldern läser den här bloggen och blir påverkade utav fakers ideal? Kan du berätta mer ingående vad du inte respekterar med att jag inte vill att fler tjejer ska få aneroxi? Förstår verkligen inte hur du resonerar. Du pratar ju själv om media och hur de vrider och vänder för att få bästa vinkel osv, du tror inte att ungdomar har nog jobbigt med allt sjukt ideal idag med alla kändisar, modeller osv som har ätstörningar? Eller du kanske har samma värderingar om den kvinnliga kroppens utseende som faker. Isåfall så respekterar jag inte dig det minsta,sådet är ömsesidigt.

2007-12-06 @ 22:41:07
Postat av: Anonym

Bra Angelicka, du och många andra har fattat va hon håller på med. Detta handlar inte om att sparka på någon som redan ligger ner. Hon ligger inte ner, hon vill bara att folk ska reagera och GRATTIS lilla gumman "faker", du har lyckats.

2007-12-06 @ 22:41:46
Postat av: Camilla

Angelica: Jag sa aldrig att jag inte respekterar dina åsikter om hur vida du tycker att folk ska läsa bloggen och drabbas av anorexi. Det jag inte respekterar hos dig är hur du så starkt hatar faker, hur du behandlar henne genom att skriva så elaka saker till henne. Dina åsikter skulle få mycket större genomslagskraft ifall du valde ett mer vänligt och moget sätt att uttrycka dig på.
Jag tycker du har fel för att du inte förstår att faker är en av de stackars flickorna som är riktigt, riktigt sjuka. Anorexin har tagit över hennes liv, det märkt ganska tydligt. Du verkar inte förstå att det är en 15årig flicka du sitter och trycker ner och får att må dåligt. Det är inget skämt för henne, det är hennes fucking liv! Är det så konstigt att hon hatar feta, hon vet inget annat. Jag vet väldigt mycket om ätstörningar, jag har haft det i 3 ½ år. Jag var verkligen inte så sjuk som faker är, men det är fortfarande något som än idag påverkar mig. Anorexia och bulimi är inget jag förespråkar för fem öre, för jag vet att det är bland det absolut värsta man kan drabbas av som tonåring. Men jag vet också att det inte hjälper att klaga, tracka och säga hemska saker till en som redan är sjuk. Det gör de bara ännu värre. Jag kan inte acceptera en människa som du, som är så otroligt elak mot någon som lider av en otroligt farlig och allvarlig sjukdom. Förmodligen triggar kanske bloggen andra tjejer som är i startfasen till ätstörningar, men det är inte
fakers vilja. Hon, som alla andra, behöver någonstans att få ut sina känslor. Hon bryter inte mot någon lag, hon tvingar ingen att göra som hon gör, hon skriver bara saker ur hennes liv. Förhoppningsvis får alla SNÄLLA OCH HJÄLPSAMMA kommentarer henne att iaf börja fundera på om hennes lidande är värt ett liv med anorexia, så för hennes del tror jag det är bra att hon har en blogg. Sen att det finns folk som du förvärrar bara det hela.

2007-12-06 @ 23:37:24
URL: http://cmw.webblogg.se
Postat av: johanna

Camilla du är ju lite trög du med, man kan inte vädra vad som helst. Hade det varit ok om någon skrev hur mycket dem hatade blattar bögar u name it?? Hon hoppar ju på tjocka människor vilket inte är ok!

Ok att hon är sjuk oh skriver om sin ångest, men peppa andra och tracka ner andra för att dem har ett bmi över 22 (som är friskt)??????

Den här tjejen behöver hjälp ingen effing uppmuntran till att fortsätta med det hon håller på med!

2007-12-07 @ 00:43:35
Postat av: faker

JOHANNA du är seg i huvet på riktigt, jag har svarat på din kommentar som du skrev innan; JAG HATAR INTE FETA!!!!! jag hatar feta som gnäller över det men ändå inte gör något åt det. Dom gnäller alltså över något som är deras eget fel.

2007-12-07 @ 00:49:57
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: johanna

gumman, att äcklas av feta och skriva nedlåtande påståenden som
""Killar föredrar kruviga tjejer" - bara en ursäkt till att vara fet."

är inte speciellt, tja, snälla?

det är nog du som är lite trög, du vet väl att anorektiker förlorar hjärnmassa (eftersom hjärnan består av fett)

2007-12-07 @ 12:29:04
Postat av: Louise

I gotta say, din blogg är braaaaa.
får verkligen lust att sluta äta så förbannat mkt :)

2007-12-07 @ 14:58:05
URL: http://louisepettersson.webblogg.se
Postat av: Beatrice

Varför måste alla vara så jävla taskiga mot henne, låt henne va!!!!! Det är hennes kropp.
Faker, jag tycker du är fin som du är :) Stå på dig gumman + älskar din blogg :D

2007-12-08 @ 01:58:59
Postat av: faker

beatrice: tack :)

2007-12-08 @ 09:47:58
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Alla killar gillar ju såklart olika. Vissa gillar former andra gillar mer slanka tjejer lr hur säger man. Vilket fall som helst så är inte något av det fel lr rätt. Men anorexia är fortfarande en sjukdom och det tycker inte jag är något man ska vara stolt över. Man ska inte vara stolt över att man inte ätit någonting på en hel dag. Kroppen är inte byggd på det viset, kroppen behöver mat från kostcirkelns alla avdelningar varje dag! Jag tycker ju att du borde veta det men jag vet liksom inte vart det kan ha gått fel.

2007-12-09 @ 01:52:58
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Elin

"Killar föredrar kruviga tjejer" - bara en ursäkt till att vara fet.

Haha.. Det är ju fan sant.

2007-12-13 @ 11:05:20
Postat av: maja

alltså. jag får ångest av din blogg, fast samtidigt så känner jag så mycket med dig. alltså.. ja. jag hade anorexi i fyra år och vägde som minst 32 kilo. nu är jag "friskförklarad" och när jag läste >"Killar föredrar kruviga tjejer" - bara en ursäkt till att vara fet.< började jag gråta.. för då känns det verkligen så, att jag är fet, att jag har blivit FET!!!! och att jag verkligen känner att kanske hittar jag på ursäkter för att vara FET FET FET.

2008-08-10 @ 02:25:45
URL: http://audrey112.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0