jag vet jag vet...

Jag vet att det är tråkigt för er att läsa min blogg när jag bara försvarar mig hela tiden men denna gången kände jag mig tvungen.
Du "melody" i början av din kommentar gnäller du över att jag inte försvarat mig när någon anonym kommenterat, sen avslutar du din långa kommentar (eller ska jag säga uppsatts?) med att säga att jag ska lägga ner med att svara på kommentarer och förklara.

Jag märker tydligt på dig att du aldrig haft ätstörningar som du påstår. Annars skulle du verkligen inte ta så lätt på det som du gör, att jag "bara ska vara lycklig istället för att hata mig själv" SNÄLLA! vad hade du för ätstörning om jag får fråga, låt mig gissa... Du åt jätte lite i ungefär en vecka? HAHA! skulle inte förvåna mig :) vet många som haft sånna perioder sen orkar dom bara inte mer, DET ÄR INTE EN ÄTSTÖRNING!

Kommentarer
Postat av: Li

det gör mig ledsen att se dig sjuk. men det gör mig arg att du sitter och definierar folk ssjukdom. Det finns andra ätstörningar än anorexi och bulimi! och du som har ätstörningar lär ju veta det bättre än någon annan. Om en person utger sig för å ha en ätstörning ska man ta det seriöst, precis som folk ska ta din ätstörning seriöst. eller hur!?



Jag har också ätstörningar, och har haft det sen jag gick i fyran då det började med bulimi. Jag vet själv att det är svårt och jag kommer aldrig att kunna helt komma ur denna sjukdom. Men det gör mig fruktansvärt förbannad att se dig göra en blogg där du beskriver små tips och trix. Jag vill inte se NÅGON gå igenom det här, ALDRIG! och jag skulle aldrig berätta för någon vad jag gör för att gå ner i vikt/svälta. Du vet att Kvinnor framförallt snappar upp på sånt här.

använd din blogg i förebyggande syfte istället, likt terapi.



och att du hackar ner på en tjej i din skola för att hon äter naturgodis. BÄTTRE DET ÄN ATT HON SVÄLTER SIG. ÄN EN GÅNG JAG VILL INTE SE MÄNNISKOR GÅ IGENOM DET HÄR! Jag hatar mig själv för min sjukdom. jag hatar att jag aldrig kan få enjävla sekund utan att tänka på min vikt. Att mitt liv kretsar runt min kropp och att tolv år av mitt liv har försvunnit!



sök hjälp om du inte redan har gjort det.och ta ner allt pro ana mia skit från din blogg. eller upplys om sjukdomen istället för att skriva tips och trix. berätta hur man märker av om kompisar har det eller vad man bör göra för att motverka ätstrningar. hur man söker hjälp osv.

du är bättre än det här.

2008-06-21 @ 13:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0