pro-ana

image80
Okej, some girls har frågat om jag vill bli frisk.
Here's the thing, jag är pro-ana. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan anorexin. Jag skulle tappa kontrollen och äta mig fet, fet, fet, fet. And sure, jag klagar ofta, men främst över hungern, hungern tillhör inte anorexin, hungern är djävulen och anorexin hjälper mig att hålla mig borta från djävulen, som bara vill mig illa. Jag hatar att behöva säga det på ett så löjligt sätt, jag känner mig verkligen sinnesjuk när jag kallar hungern för djävulen och sånt.

Men självklart undrar jag hur det hade varit om jag inte fått den här ätstörningen. Det var fem år sen jag gick utan tankar på att jag var fet, fem år sen jag inte började dagen med att ställa mig framför spegeln och vrida och vända mig och hata mig själv, det var fem år sen jag åt med gott samvete. Klart jag skulle vilja låta bli att hata mig själv, ingen vill ju det? Klart jag inte vill håna min egen spegelbild. Klart jag inte gillar att träna tills det känns som att jag ska spy. Klart jag hatar att duscha kallt. Klart jag hatar att vara hungrig. Men om det betyder att jag måste bli fet för att slippa allt det, då är det inte värt det.

Kommentarer
Postat av: sara

men asså det är ju det som är ätstörningen väl ? att du verkligen verkligen tror att maten är djävulen o aneroxian hjälper dig ..fast igentligen är det tvärtom.
hoppas någon dag du kommer vara lycklig o nöjd med dig själv iallf (:
kram

2007-12-04 @ 22:48:32
URL: http://ssessan.blogg.se
Postat av: Citronil

Föstod att ditt svar skulle bli typ så. Anorexin gör ju så att man inte vill bli frisk. Men alla de som blivit friska från anorexi har ju själva sagt att livet faktiskt är mycket bättre utan, även om man inte fattade det då. Hoppas du inser det någon dag också. Kram! =)

2007-12-05 @ 08:14:00
URL: http://citronil.blogg.se
Postat av: frida

Kommer du nånsin bli nöjd? När du nått ditt mål, kommer du inte skaffa dej ännu ett? Ett smalare, tills du dör. Bara undrar.

2007-12-05 @ 13:45:39
URL: http://fridafridaa.blogg.se
Postat av: Anonym

du, du kommer aldrig bli vet. vi förstår om du inte kan eller vill sluta, men du kommer endå aldrig bli fet.

2007-12-06 @ 19:45:22
Postat av: j

varför ducsha kallt?

2008-02-16 @ 17:02:14
Postat av: Miss K

Hm, du säger att du inte vill tappa kontrollen. Sanningen är väl snarare att du inte har något kontroll alls. Du har inte kontroll som inte äter(vilket du då påstår), utan du "smiter" istället från problmet genom att inte äta alls och dessutom hjälper du till att motivera det hela med dåliga undanflykter. Kontroll handlar väl snarare om att du kontrollerar ditt liv och din mat, vilket anorexian gör åt dig just nu. Du vill inte alls bli kvitt din ätstörning för då hade du sagt upp kontakten med dina s.k. vänner som hjälper dig att svälta. På samma sätt som du hjälper dem. Men vi har alla våra val och du har onekligen valt att göra dina nära och kära illa genom att bryta ner dig själv långsamt mitt framför ögonen på dem, istället för att ta tag i ditt problem. Jag är inte här för att säga till dig vad du ska göra och jag har aldrig varit i din situation tidigare(tack gode gud). Men du kan inte komma och påstå en massa bullshit som att hungern och anorexin inte är kopplade tillvarandra får då påstår du väl snart att hiv inte kan utvecklas till aids?! Jag tycker att det är bra att tjejer skriver om sin kamp för att bekämpa ätstörningar, men det anser jag inte att du gör. Dessutom är de proana- forumen som du läser något av det dumaste jag läst och alla de tjejer som läser runt där har eller kommer snart få stora psykiskaproblem. Sen som jag nämnde att vissa hjälper och peppar dem är helt absurt. Att man vill hjälpe en annan människa att skada sig själv så mycket är bortom min fattningsförmåga. Om du nu vet att du har ett problem (hmm?!) så borde det sista du vill vara att andra hamlar i samma situation, eller motiveras ditt egna handlade i och med att fler håller på så? Dessutom vill jag förekomma dig lite om du tänker kasta frasen "jag vill bara skriva av mig, läs inte om du inte tycker om det"- i mitt ansikte. En person som väljer att skrvia blogg vill snyas, annars hade du skrivt dagbok, eller minst haft lösenord. Men som jag sa: det är sorgligt att läsa detta och jag hoppas verkligen att du kommer ur detta och att det löser sig för dig, även om du som det ser ut nu inte ens börjat den resan och har en jävligt lång väg att gå när/om du börjar. Jag hoppas dessutom att din kropp inte har tagit för stor skada och jag hoppas att ditt hjärta klarar av allt. jag..äsch jag vet inte vad jag ska skriva.. men som sagt jag önskar dig allt gott...

2008-06-20 @ 14:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0