war

Nu får det faktiskt vara nog med hatkommentarer, i början fick den här bloggen mig att må bra. Loggade in och hade kanske 4 snälla kommentarer, inte mkt men det fick mig att må lite bättre. Nu loggar jag in och så har jag fått ca 15 hatkommentarer på en timme, inte mycket jämnfört med vissa andra störra bloggare, men jag har inte gjort ett skit för att sprida min blogg. Har bara ca 100 läsare. Jag är fortfarande en liten bloggare, men nu får denna bloggen mig att må dåligt.

Så bara för att jag inte passar in i eran anorektiska mall så hittar jag bara på? Bara för att jag skriver mina åsikter dödar jag 13 åriga flickor? En anklagar mig för att inte ha anorexi för att jag lagt upp ca 5 bilder på mig själv, än annan ber mig att lägga upp en bild på mig i bikini. FÖRSTÅR NI INTE ATT JAG VILL VARA ANONYM? och ändå har jag laddat upp två bilder på mitt ansikte, kolla själva, kategorin Ego-pics.

Men tack till ni få som förstår mig och era kommentarer :)

camilla sa verkligen allt det jag tänkte men helt enkelt inte orkade skriva ner.
postat av camilla:
Jag tycker de flesta av er som kommenterar är riktigt hemska människor! Ni sitter här och skriver att hon är dum i huvudet, äcklig, patetiskt osv. I flera inlägg har jag läst kommentarer som "du får skylla dig själv" "det är rätt åt dig". Och du Angelica (och alla andra som säger att hon inte kan ha anorexia för hon är för egoistik och SHOPPAR?!), det är ju bara pinsamt att läsa. Alla människor är olika, det finns ingen mall för hur en anorektiker ska vara. Man kan se likheter, visst, men alla är inte likadana. Så är det med alla människor. Ni säger att bloggen är ett slags skämt, för ni inte vet vad anorexia är. NI ÄR PINSAMMA, NI ÄR PATETISKA! Och med era hatiska kommentarer triggar ni en väldigt väldigt sjuk flicka att bli ännu sjukare, det är fan ni som är ansvariga för de 20 %. Jag skäms för erat beteende. Som Sara skrev, ni sparkar redan på någon som ligger ner.

Angelica anklagar mig också för att bara hitta på min äs eftersom jag inte har stora säckiga kläder som de personer i dokumentärer har.

postat av camilla:
Angelica: Du är då inte speciellt smart! Vet du ens hur media fungerar? Vet du något om hur de klipper, vrider och vänder på innehållet innan de sänder programmet? Jag skulle också gå i stora hängiga kläder om jag var anorektisk och ett filmteam skulle göra en dokumentär om mig! Tror du föresten att producenterna inte väljer de mest extrema anorektikerna då? Som i alla sjukdomar finns det olika stadier i sjukdomen, det är självklart skillnad på att ha det som 15åring och som 22åring. Faker skriver inte ofta att hon festar, att hon dricker, hon är inte mer än 15-16 år. Och undervikt är inte samma sak som ett bmi på 14! Jag tycker du är en pateiskt människa som håller på så här, man ska inte trycka ner de som redan har det jobbigt. Men du verkar inte veta speciellt mycket om att hjälpa och stötta andra människor!

postat av sara:
Camilla: Jag skulle inte kunna sagt det bättre själv
Bea2: Kan förstå att du är upprörd över att det kan påverka andra som har problem med maten, men är det verkligen nödvändigt att skriva

"jag slår vad om att du bara sitter där helt ensam, utan vänner och inget liv och bloggen är allt du har. Visa en bild på hela dig så man får se dig någon gång"

Det gör att man inte tar din kommentar på allvar, man ser inte budskapet för alla elakheter och allt hat. Men det kanske inte var budskapet som var viktigt för dig utan du kanske känner behov att trycka ner någon annan för att må bättre själv?
För att vara någon som klagar på att hon är en dålig förebild, så är du inte en så bra förebild själv.



Tack. Jag var nästan på gränsen att tabort min blogg (kalla mig känslig). Men ni verkar ju iaf förstå :)

Förstår att de flesta av er säkert tycker detta är ointressant att läsa om när jag klagar på kommentarer, men som sagt, jag gör ju som jag vill.


Kommentarer
Postat av: M

Det är inte alls säkert att du "dödar" 13åriga flickor. Men risken finns när du triggar andra till anorexi. För det gör du faktiskt när du skriver att du äcklas av tjocka människor osv. Tycker Blogg.se ska stänga ner din blogg. Det räcker med att du har anorexi, det behövs så lite för att nån ska få dåliga tankar.

2007-12-06 @ 22:51:15
Postat av: Jasmine

NU BLIR JAG FAN FÖRBANNAD! blocka dom jävlarna som är så in i helvetes jävla cpstörda! jag blir fan arg, du ska kunna få ha en blogg utan att mönniskor lägger sig i, jag beundrar de du skriver, jag har svårt för att uttrycka mig själv och har också lite problem.. började med proana. är nog en spådan. du är till stor hjälp lilla stumpan! skit i dom jävlarna. dom har inget liv. AAAAAAAH arg jag blir på dom!

2007-12-06 @ 22:57:14
Postat av: Jasmine

NU BLIR JAG FAN FÖRBANNAD! blocka dom jävlarna som är så in i helvetes jävla cpstörda! jag blir fan arg, du ska kunna få ha en blogg utan att mönniskor lägger sig i, jag beundrar de du skriver, jag har svårt för att uttrycka mig själv och har också lite problem.. började med proana. är nog en spådan. du är till stor hjälp lilla stumpan! skit i dom jävlarna. dom har inget liv. AAAAAAAH arg jag blir på dom!

2007-12-06 @ 22:59:07
Postat av: Angelica

"NU BLIR JAG FAN FÖRBANNAD! blocka dom jävlarna som är så in i helvetes jävla cpstörda! jag blir fan arg, du ska kunna få ha en blogg utan att mönniskor lägger sig i, jag beundrar de du skriver, jag har svårt för att uttrycka mig själv och har också lite problem.. började med proana. är nog en spådan. du är till stor hjälp lilla stumpan! skit i dom jävlarna. dom har inget liv. AAAAAAAH arg jag blir på dom!"

Där har vi ju svart på vitt "du är till stor hjälp" "jag beundrar det du skriver" "har också lite problem..började med proana"

Nu ser ni väl själva att fakers blogg faktiskt påverkar folk, och jag tvekar på att Jasmine är den enda som blivit påverkad och tycker att faker är till stor hjälp, och då ska vi inte ta stor hjälp som någonting possitivt. Förstår ni nu vad jag menar? Faker drar in fler i det helvetet som allt för redan lider av. skärpning!

2007-12-06 @ 23:01:34
Postat av: Angelica

allt för många*

2007-12-06 @ 23:03:20
Postat av: Me

Skit i dem! De är bara avundsjuka! Din blogg är bra!

2007-12-06 @ 23:36:00
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: iss

angelica: Hon beskriver ju det som att hon redan hade en ätstörning innan hon började läsa fakers blogg? Det finns hur många pro ana sidor och bloggar som helst. Det finns thinspo videos på youtube osv.. Varför är det så fel att faker vill skriva om sin ätstörning. Som hon säger har hon ju inte försökt att sprida sin blogg.

2007-12-06 @ 23:39:11
Postat av: Camilla

Svar: Ingen orsak gumman! Även fast jag kanske inte är den snällaste människan i världen, kan jag fan inte tolerera hur de behandlar dig. Du borde verkligen sätta kod på din blogg, så bara de som vill dig väl kan läsa den. Ta hand om dig!

2007-12-06 @ 23:46:08
URL: http://cmw.webblogg.se
Postat av: Sara

Inget att tacka för :) jag håller med Camilla att man inte kan tolerera hur de beter sig mot dig!

2007-12-06 @ 23:52:34
Postat av: Me

Är du vaken?

2007-12-07 @ 00:26:36
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: Me

Är du vaken?

2007-12-07 @ 00:26:45
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja tack, ta bort bloggen

2007-12-07 @ 00:29:47
Postat av: faker

anonym: varför inte bara låta bli att läsa den :)?

2007-12-07 @ 00:32:56
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: johanna

sluta gnäll på folk för att dem e elaka mot dig, ta en titt på dig själv, hur tror du folk mår när du skriver hur mycket du hatar feta? Du beter dig konstigt... ha lite hyfs mot andra du med, du beter dig så otroligt omoget

du kanske inte inser detta för du är så otroligt sjuk, du måsta få hjälp annas dör du innan du ens hinner bli myndig... ta tag i dig själv, anorexi är för helvete inget liv

2007-12-07 @ 00:33:01
Postat av: faker

johanna: du är ju helt otrolig. Ska JAG ha lite hyfs mot andra? Jag gör iaf inga personangrepp och för sista gången JAG HATAR INTE FETA!!! jag hatar feta, som gnäller över det MEN ändå inte gör något åt det. OKEJ?

2007-12-07 @ 00:38:15
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Me

Inte jag heller.. Varför åt jag massa skit precis? För att det är kväll och jag ska lägga mig.. Ingen ser mig.. JAG HATAR KVÄLLAR. :( Vad ska jag göra när jag vill äta? Eller vill vill jag inte.. Men när suget slår till?

2007-12-07 @ 00:39:47
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: Me

Tack för tipsen.. Jag vill bara kunna stå emot. Jag hatar att äta. Åtminstone känslan efteråt.

2007-12-07 @ 00:53:57
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: Me

Hur gjorde du för att komma närmare ditt mål då? För att klara dig hålla dig borta från mat?

2007-12-07 @ 00:57:41
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: Me

Men hur står du emot mat? Vad tänker du? Hur tränar du? Vad säger du till folk? Tanken fanns där 2004.. Det utvecklades typ sommaren 2006 tror jag..

2007-12-07 @ 01:11:42
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: Me

Jag gör det.. I love your blog.

2007-12-07 @ 01:19:39
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: Citronil

M: "Tycker Blogg.se ska stänga ner din blogg." WTF?? Har du någonsin hört talas om tryckfrihetslagen och yttrandefrihet???? Man får skriva bloggar som handlar om i stort sätt vad som helst.. Allt förutom trakaserier mot folkgrupper. Den här bloggen har lika stor rätt att få finnas som alla jävla ointrsseante modebloggar där ute. Om DU PERSONLIGEN har ett problem med denhär bloggen tycker jag att du ska sluta läsa den. Oj tänka sig.. så svårt var det.. Fan ät skit jävla äckel!

Johanna: "ta tag i dig själv, anorexi är för helvete inget liv" .. hört talas om pro ana?? Det är en livsstil.

Faker: Jag gillar din blogg, och som du ser så påverkar du inte massa småtjejer till att få anirexi.. För det mesta får du ju folk att hata äs ännu mer. Det jag vill säga är att du inte ändrar folks uppfattniing, de som hatar äs skulel gjort det utan din blogg och de som har äs skulle antagligen ha det ändå.

Jag gillar din blogg, har varken äs eller är emot det. Eller jo, jag är ju självklart emot att folk dör av det.. Men har själv vart pro ana och tycker om att läsa det du skriver. Känner igen mig såå mycket. Kram!

2007-12-07 @ 10:49:40
URL: http://citronil.blogg.se
Postat av: Annie

Jag har inte kommenterat innan, men läser din blogg lite då och då. Varför vet jag inte egentligen men det är väl för att det är "intressant" att läsa om tankarna gällande ngt man själv inte förstår.

Iaf det jag ska komma till är att jag abslout inte förstår ditt tankesätt och varför du "vill" ha de på detta sätt, men det är en del av sjukdomen.
Det jag absolut inte kan förstå är alla sjuka människor som klankar ner på någon som redan är uppenbart sjuk. Att de tror att det hjälper? Jag förstår att man inte håller med och att man kan be dig "söka hjälp". Men från det till att vara så genomelak som många är här är sjukt!
Det är ren och skär nätmobbing, då de flesta inte ens har mage att stå för vem de är utan kommenterar anonymt!

Jag hoppas att du en dag kommer att söka hjälp för att komma tillbaka till ett liv som inte bara kretsar kring maten, men det är något du själv måste inse.

Till er som kommenterar med elaka kommentarer så måste ni förstå att ni bara stjälper denna tjej och "de andra som hon kan påverka" genom era kommentarer. Det enda ni gör är att göra dem förbannade så de vill motbevisa er ännu mer.
Hur kan ni leva med er själv när ni beter er på det viset?

2007-12-07 @ 12:10:27
URL: http://annie82.blogg.se
Postat av: Petra

Ingen tvingar dina besökare att läsa, vi väljer det själva. Jag tycker att din blogg är intressant, och självklart får vissa saker du skrivermig att tänka efter - men det är inte ditt problem. Du skriver precis vad du vill i DIN blogg, och de som bara ska klaga kan läsa något annan blogg. Jag förstår inte alltid dig i dina tankar och värderingar, men det spelar ingen roll.

Du skriver precis vad du vill, det är din blogg och dina tankar.

2007-12-07 @ 15:00:05
URL: http://Ptra.blogg.se
Postat av: Anonym

haha mendu, du publicerade inte det bästa av min kommentar och därför fick du det att låta helt snett! jag sa att killar föredrar tjejer med kurvor = HELT NORMALA tjejer framför sådana som svälter sig. Är inte det ganska logiskt?
Dessutom så är jag inte fet lillagumman bara för att jag tycker det är normalare att ha en normal vikt, det är bara du som har en sjuk syn på allting.
mitt råd till dig är att söka hjälp och jag tycker att det är väldiiigt skumt att om du nu har haft äs i flera år, varför har inte din familj märkt det?? jag tror att du är precis som du heter, a faker, så jag håller med Angelica till 100%

2007-12-07 @ 16:01:49
Postat av: Elin

förresten så var det jag som skrev den senaste kommentaren, glömde att fylla i mitt namn!

2007-12-07 @ 16:03:11
Postat av: Elin

och sen en till sak
du skaffade bloggen och visst du får skriva vad du vill, men bloggar är väl till för att andra människor ska kunna läsa och kommentera om dom vill eller hur? i och med att du skriver provocerande saker så får du också provocerade kommentarer, det fattar du väl själv?

2007-12-07 @ 16:15:04
Postat av: Jasmine

Angelica: Jag HAR redan en utstörning precis som iss skrev. de är rätt uppemnbart om du läser var jag skriver. faker kan skriva ut sina känslor. de är bra. hon uppmuntrar mig, de känns bra att de finns nån som har samma tankar. och sluta klanka ner på folk med ätstörningar, även om man valt de själv eller inte så har ingen rätt att skriva taskiga kommentarer eller lägga sig i.

2007-12-09 @ 17:19:22
Postat av: Anonym

Folk är allt bra dumma. Vill de inte läsa behöver de inte gå in på din blogg. Så pinsamt korkade folk är.

2007-12-13 @ 11:02:38
Postat av: Pia & Ronja

försöker faktist förstå dej, även om de e ganska svårt. men tycker faktist inte att nån har rätt att kommentera fult omdej! o du har faktist jätteintressant blogg! :)

2008-01-24 @ 15:54:05
URL: http://floless.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0