anorectic bitch

image29
Okej, here's the deal, jag ska berätta lite om min ätstörning, har ni något mer ni vill veta så är det bara att fråga, så ska jag försöka svara. En grej till, jag vet att jag är sjuk och att vissa har svårt att förstå mig, men kommentera inte något taskigt för det.

Träning
Jag tränar 2-3 timmar varje dag.
Jag går upp vid klockan 6:00 varje skoldag och joggar 5 km, det tar en halvtimme. Efter skolan så dansar jag i 1 timme, har självklart pauser i mellan, dom är inte med räknade. och sen dansar jag vid 7 tiden på kvällen ännu en timme. Sen gör jag även ca 500 situps och träning för låren.

annan förbränning
All kyla ni kan tänka er, eftersom kroppen måste kämpa för att hålla sig varm så förbränner man kalorier. Jag har alltid fönstret öppet ett tag i mitt rum så att det är kallt där, jag duschar kallt, och anstränger mig inte för att klä mig särskilt varmt nu när det är vinter.

Mat

Jag äter en måltid om dagen, och äter oftast bara när jag måste.

vad?
Jag äter mest grönsaker, broccoli, gurka, sallad, selleri, morötter. Eller knäcke bröd. Ibland gör jag buljong och kryddar den med cayenne peppar, det ökar förbränningen (cayenne peppar) eller havregryns gröt med kanel, kanel förbättrar också förbränningen. Frukter, främst äppel.

Absolut inte
Dricker ALDRIG mjölk till något. Det är onödigt när man kan dricka vatten, och ingen blir misstänksam när man nekar till mjölk. Jag säger bara att jag tycker det är äckligt. speciellt tanken på att det kommer ifrån en ko.
Friterat. Ni fattar varför.
Bakelser.

Ursäkter
Ringer mamma/pappa när jag är med en kompis säger jag alltid att jag äter hos kompisen.
Är jag hemma så går jag ofta ut en liten stund innan vi ska äta och säger att jag ska till en kompis och äter där, egentligen så tar jag en powerwalk.
Jag säger att det var god mat i skolan och att jag inte vill ha så mycket mat.
Jag säger att jag åt på hemkunskapen och inte orkar äta ännu en gång.
Jag säger att jag mår illa.
jag säger att jag har migrän.
Efter att min syster hade godisförbud i ett halvår för att få 1000 kr, så sa jag att jag ville ha i ett år och få 2000 kr, och sen när det var över så sa jag att jag ville ha ännu ett år för att jag "ändå redan vant mig".  Då tycker ingen det är konstigt att man tacker nej till godis.
Och när jag nekar till andra onyttigheter som fritterat säger jag bara att jag inte vill bidra till miljöförstöring och dåliga arbetsvilkor där de framställer palmolja (som det är i de flest bakelser) eller så har jag bara "blivit lite nyttigare".

När suget blir för mycket
Då fryser jag in små funlight kuber och äter det. Kallt, sött & gott. Men inget socker.
Eller så tar jag och blandar chokladpuddings pulver med vatten och fryser in likadant.



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Seriöst, du är så jävla grym. Hur orkar man med allt detta? Skulle gärna vilja lära mig mer utav dig? :D

2007-11-18 @ 17:52:59
URL: http://Reebeckas.webblogg.se
Postat av: Rebecka

Haha, you rock gurl! ;D Hur kom du in i den här rutinen? :D
Tack! gillar din också! It's fucking great!

2007-11-18 @ 18:28:07
URL: http://Reebeckas.webblogg.se
Postat av: Annizh

Måste bara att kommentera att du är grymt som vågar komma ut med något sånt här!
You rock!

2007-11-18 @ 22:00:57
URL: http://annizh.blogg.se
Postat av: s

altså shit! skulle aldrig palla om jag vore du. beundrar dig som fan! kan verkligen inte sluta läsa din blogg den är för bra. och du ta ingen skit från andra som säger dumma saker, låt dom inte få ner dig. dom är bara avundsjuka monster!

2007-11-18 @ 22:52:36
Postat av: faker

s: tacktack :D haha.

2007-11-18 @ 23:03:14
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Josie

Grymt att du vågar berätta allt det där tycker jag.

2007-11-19 @ 00:30:00
URL: http://jealousy.webblogg.se
Postat av: Anonym

så söt du är, asså du är verkligen grym glöm aldrig det !

2007-11-19 @ 08:42:00
Postat av: Anonym

Shit, först så vill jag bara säga att det är grymt att du vågars rkvia såhär i din blogg:) och för det andra så blev jag lite skrämd, men jag vet själv hur det är, har själv haft aneroxi men blev "frisk" för 2 år sedan:)

2007-11-22 @ 18:02:08
Postat av: Anonym

alltså seriöst fan vad fet du är du borde gå ner i vikt

2008-04-27 @ 15:14:52
Postat av: Anonym

Fy fan, alltså. Genomgår också det här, vill sluta men kan självklart inte. Har du tips på hur jag kan gå ner i vikt snabbt? :/ skulle bli asglad om du berätta. :) Du har ju värsta kollen, önskar jag hade det. Vill väga typ 44 kilo. vill gå ner typ tio alltså. Hjälp mig! :x

2008-06-09 @ 15:00:34
URL: http://shakinghands.blogg.se/
Postat av: sele

Hejsan! Hittade din blogg genom att söka på "thin" på blogglovin.se och ögnade igen lite och det jag hittade var ganska intressant! Känner igen mig hos dig, har också en ätstörning... Tänkte bara höra hur gammal du är? :)

Keep it up girl! Kram :)

2009-05-19 @ 19:38:17
URL: http://sele.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0