vägning

idag på morgonen vaknade jag med en stor klump av oro i magen. Idag var det hälsokontroll. Det finns inget sätt att komma undan på, om jag inte skulle gjort det idag, skulle det bara blivit en annan dag. Så jag började morgonen med att dricka så mycket vatten som möjligt. När det väl var min tur så tog jag upp en stor macka ur min väska, som jag tagit med hemmifrån, och så tog jag en tugga av den, öppnade dörren in till sjuksysters rum med munnen full av macka.
Jag: *nickar som hej och tuggar förfullt*
Sjuksyster: Hej! Macka? ;)
Jag: Ja.. jag hann inte äta frukost idag och så insåg jag att jag inte skulle klara mig utan frukost till  lunch, så jag fick köpa en macka helt enkelt.

Hon väger och mäter mig, när hon kollat hur mycket jag väger:
sjuksyster: du är fortfarande underviktig, men du verkar väldigt hälsosam trots allt, så får vi ju tänka på att du har tom mage också eftersom du inte hann äta frukost.

Hon såg inte ens det minsta misstänksam ut. This must be my lucky day.

Om ni undrar varför min sjuksyster inte reagerar när jag har ett bmi på 14 (kanske lyckades gå upp endel med hjälp av vattnet plus vikter i fickorna) så är det för att hon pratade med mina föräldrar om min vikt redan i första klass och då förklarade dom hur det var med min ämnesomsättning och att jag helt enkelt var född underviktig.

Kommentarer
Postat av: Citronil

Det är intressant att läsa om hur du lyckas dölja dina äs. =) Jag är rätt glad att jag inte har äs själv. Skulle aldrig palla trycket att alltid vara hemlig med mat osv.

2007-11-26 @ 18:29:46
URL: http://citronil.blogg.se
Postat av: fia.

Hur mycket väger du nu då? På riktigt asså, inte hos skoltanten ;)

2007-11-26 @ 20:28:23
URL: http://matmissbruk.blogg.se
Postat av: AnnaP

blir man inte tvångsinlagd om man har ett bmi på 14? :S

2008-01-29 @ 21:19:48
URL: http://myanalife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0