fat hoes & skinny bitches

Ni är alla en del av idealet. Genom att falla för idealet så är ni en del av idealet. Men det är inte det jag ska klaga på just nu.

Utan att vissa verkar tro att det är okej att säga till någon att den är för smal, men inte okej att säga till någon att den är för tjock. Jaha? Så varför kan man inte säga till någon att den är för tjock? Jo, för det är ju taskigt. Det är ju något negativt. Det är ju taskigt att säga så till någon.

Men att säga till någon att den är för smal är okej? Ja, för det är ju inget man ska ta illa upp för, man ska bara tacka och ta emot.

Ja ni fattar vad jag menar? Genom att tycka att det är okej att säga att någon är för smal så stödjer ni det smala idealet. Och det är jävligt många som säger att folk är för smala dagligen, oftast om kändisar. Sluta klaga på att t.ex nicole richie är för smal(okej, inte för tillfället) för ni stödjer bara idealet om ni tycker det är okej. Om jag skulle lägga upp en bild på en överviktig tjej och skriva om att hon var för tjock, hur skulle ni då reagera?

Tjejer(även killar) blir sårade av att höra sådant(bli anklagade för att vara för smala). En av mina vänner är väldigt smal, och innan fick hon ofta höra att hon var för smal. Tillslut sa hon bara: Men varför står du till mig och säger att jag är för smal? Titta på henne där borta, ska du inte gå och informera henne om att hon är för fet? Men nejnej, det kunde hon ju inte göra, "det är ju taskigt."

You're making me sick.

& nu kanske ni tänker att jag är en del av idealet genom att falla för det, men nej, jag fick mina ätstörningar för 5 år sen och det pga att smal var det enda jag var, det blev min grej. Vad skulle jag vara utan min vikt? INGENTING.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är alltid så mysig att fika med sin käreste och med sina vänner,,,då ahr du en anledning att fika i morogn

2007-10-21 @ 00:25:09
URL: http://Blodnis81.blogg.se
Postat av: Anonym

Så tris att inte kunna göra något sånt mysigt,du får passa på att ta en mysig luch eller något när du ändå skall äta....

2007-10-21 @ 00:44:58
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: josie

Så rätt skrivet.

2007-10-23 @ 22:57:26
URL: http://jealousy.webblogg.se
Postat av: denise

Håller med dig till 100%. Man ska få se ut hur man vill utan att få skit för det.

Jag har inga ätstörningar.. Men känner igen mig i det där om att du alltid varit smal och utan det är du inget. Ingen jag känner idag är smalare än jag. Men om det skulle ske skulle jag nog svälta mig tills jag blev smalast igen. =)

2007-11-14 @ 18:04:43
URL: http://dnis.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej... Jag har oxå haft anorexi, inte särskilt allvarlig, men iallafall. Och jag vet vad du menar, jag fick den dels för att jag just kommit in i puberbeteten och mådde skit, och dels för att det var den jag var, om andra var fågel Joanna och musik johan, så var jag smal Jenny. Och var det roligt, nej! Klart det inte var. Och när alla sa, Åhh jag vill vara lika smal som dig så ville jag att dom skulle sluta och ville då bli så smal att det blev äckligt, men sen så blev det som att jag aldrig blev tillräckligt smal...

2007-12-19 @ 17:55:27
Postat av: Anonym

Men samtidigt är det ju en hälsofråga.
Det är inte hälsosamt att var FÖR tjock, och inte heller hälsosamt att vara FÖR smal. I slutändan leder det till att man inte kan leva ett normalt liv. Allt handlar inte om "ideal"... Du måste komma ifrån det tänkandet, det begränsar dig.

2008-01-24 @ 06:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0