argumentera med sig själv

Det gör jag varje dag. Tjaffsar med mig själv. En del av mig själv säger att jag ska äta, tacka ja till den där bullen, medan andra delen säger emot, ät inte, ät inte!

Ibland stannar jag upp och tänker på hur enkelt det verkar för andra. Som min syster, hon kan på en gång svara på om hon vill ha mer t.ex té. Men jag sitter där och tänker, ska jag, ska jag inte? Jag är kluven men sidan som säger till mig att jag klarar mig utan mat vinner alltid, nästan. Ibland undrar jag vilken av "sidorna" som är jag. Är det sidan som vill ha maten eller den som vägrar maten? Eller är jag bara en person som iaktar? Väntar på att få klartecken på vad jag ska göra. inte äta.

Nu är nog B färdig i duschen, måste gå! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår vad du menar. Har kännt precis samma sak.

2008-04-29 @ 22:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0