Inbillad fulhet

En av mina vänner lider av inbillad fulhet. Låter riktigt annorlunda va? Hon är jätte söt, så säger jag inte bara för att hon är min vän, hon är verkligen det. Trots detta har hon aldrig haft en kille, det är för att hon är så osäker på sig själv. Hon gömmer sitt ansikte hela tiden, har en lång lugg och låter resten av håret hänga långt in på ansiktet. Lyser solen henne starkt i ansiktet tar hon genast upp händerna för att skugga det, försöker någon ta kort svimmar hon nästan. Hon brukar ofta studera sitt ansikte med avsky i ögonen. -Jag är så ful.
Jag vill bara krama om henne och få henne att förstå. Jag vet att det finns personer som lider av någon slags sjukdom som gör att de tror att de är otroligt fula, även om de är vackra.

Så ibland så tänker jag att jag kanske bara inbillar mig ibland. Jag kanske är motsattsen till klumpig, stor, tjock och äcklig. Jag kanske egentligen är graciös, lätt och nätt? Nej. Jag vågar knappt tänka det faktiskt. Jag är tjock. Jag bara VET det. Jag vet det.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tänk så här: så som du skrev i slutet kanske din kompis tänker..

"Jag kanske bara inbillar mig. Jag kanske är motsattsen till ful? Jag kanske är så vacker att killar egentligen inte ens vågar komma fram till mig. Nej. Jag vågar knappt tänka det faktiskt. Jag är ful. Jag bara VET det. Jag vet det."

2008-04-15 @ 22:03:03
URL: http://Alexandraa.tjejsajten.se
Postat av: Hannah

Kanske du "vet" att du är tjock på samma sätt som din kompis "vet" att hon är ful? Precis som du skrev. Du MÅSTE våga tänka så!

2008-04-16 @ 07:30:33
URL: http://uglies.blogg.se
Postat av: Mia

du tänker på EXAKt samm vis som din kompis ni är båda två olika delar av samma sjukdom, sjukdommen där man tycker att man e ful.

2008-04-16 @ 17:19:16
URL: http://marengzwich.blogg.se
Postat av: Johanna

Håller med föregående kommentarer, precis så är det. Tror du att en doktor skulle ifrågesätta en "tjock" människa angående ätstörningar? Hon/han måste nog ha rätt så starka misstankar för att säga det till din mamma. Eller vad tror du han grundar sina misstankar på?
Hoppas verkligen att du kommer ur det här snart, och börjar ta åt dig "J's" fina kommentarer :) Börjar tänka realistiskt :)

2008-04-17 @ 19:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0