jag och J föralltid

image355

Har träffat J idag och jag kom precis hem ifrån honom. Är hos mamma nu.. Inte jätte kul, men hon kanske ska få sin systers hund! Hon ska flytta till en liten lägenhet och har fått ett nytt jobb och så frågade hon mamma om hon vill ha vovven. Mamma har inte bestämt sig än men jag och syrran har tjatat lite, klart vi vill ha en hund! Förstår ni vilken underbar ursäkt till att vara ute och jogga/promenera? Nu kan jag äntligen vara oftare hos mamma! Är sällan hos henne eftersom hon håller sån koll på allt jag gör, vill inte göra henne misstänksam. Jag ska inte oroa henne över något som hon inte kan göra något åt. Det är faktiskt inte hennes fel. I vissa fall är det föräldrarnas fel. Föräldrars ord kan göra så ont. Barn och ungdomar suger åt sig som tvättsvampar av vad deras föräldrar säger. De tror att varenda ord är sanning. Säger mamma att jag är tjock så är jag det. Det är helt mitt eget fel detta, inte medias, inte mina vänners, inte mina föräldrars. Jag känner mig så ensam ibland. En så tung börda (ja, idag är det en börda) vilar på mina axlar. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska säga något till J. Innerstinne vet jag att jag varken kan eller kommer säga något, men det känns så fel. Så fel att ljuga för min älskling...

Vi åt mackor idag föresten. Äckliga tjocka feta mackor. Massor av kalorier. Mjöl. Mjöl. Mjöl. Jag tog bara ett tunt lager med smör på. Men två mackor är väl okej? NEJ. Vad håller jag på med?! Det är inte inte inte inte okej! ALDRIG. Nu måste ni skälla på mig. Jag måste träna, peppa mig!

Kommentarer
Postat av: mat

Jag vet man tar åt sig av sina föräldrar väldigt mycket, och min pappa lyckas alltid säga fel saker till mig. När vi var och simmade till exempel så frågade han mig(som hade baddräkt på mig) när en lite större tjej kom in med baddräkt och en smalare tjej kom in i bikini om tjejer med baddräkt har det för att det skäms över deras magar för att dem är för stora. Jag kollade bara på pappa och sa tack. Han förstår inte hur illa det tog...

2008-04-14 @ 22:52:14
URL: http://blodpuddingochfiskbullar.blogg.se
Postat av: Alexandra

Du verkar gilla Snejana Onopka :)

2008-04-15 @ 10:04:58
URL: http://Alexandraa.tjejsajten.se
Postat av: Sara

Håller med "mat" här ovan .. Pappor kan klämma ur sig de mest korkade saker om ens kropp och vikt.

2008-04-15 @ 16:02:55
URL: http://saranonstop.blogspot.com/
Postat av: A.

Samma här. Eller asså en gång sa min mamma oh, kolla har du börjat få en liten mage? (sa hon till mig)
jag tog ju jätteilla upp, fast hon inte menade något illa. Men just då kände jag mig bara jättefet, /:

2008-04-15 @ 18:51:48
URL: http://annizh.blogg.se
Postat av: svårt..

även om det inte började som medias fel så har det blivit en bidragande orsak till att du fortsätter ha det. även om det inte bara handlar om media betyder inte det att det inte är en bov i dramat..

2008-04-24 @ 12:04:38
Postat av: svårt..

även om det inte började som medias fel så har det blivit en bidragande orsak till att du fortsätter ha det. även om det inte bara handlar om media betyder inte det att det inte är en bov i dramat..

2008-04-24 @ 12:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0