tjocka människor.

En tjej i min klass är tjock. Riktigt tjock. Hon klagar jämt på det och så tror hon att hon är nyttig för att hon alltid äter naturgodis, nötter och festis. Naturgodis innehåller inte mindre kalorier än vanligt godis, det är massor choklad. Den enda skillnaden är väl att naturgodis är naturligare. Sedan nötter: nötter är riktigt fett! Fetare än choklad! Det är inte bra med nötter, bara ~1 näve om dagen. Sen har vi festisen; festis är inte okej bara för att det är bättre än cola.

Jag tål henne inte. Hon påstår också att hon bara är fet för att hon har anlag för det och att det inte på något sätt har med vad hon stoppar i sig att göra. Grejen är att hon ALLTID är hungrig, trots allt naturgodis hon äter, plus lunch i skolan. Hon vill alltid ha mer. Jag blir äcklad av henne. Jag sitter alltid och stirrar på henne i matsalen så att jag tappar matlusten.

It's okay to hate that kind of fat people.

Kommentarer
Postat av: K

Usch, låter som en riktig kossa! Avskyr sådana människor... Men men, är sjukt tacksam att jag inte är sådan!

2008-04-25 @ 01:25:15
Postat av: Sanna

antagligen så förstår hon inte. hon försöker hitta på ursäkter för sin övervikt. sen är ju festis lika dåligt som cola. lika mkt socker i.

2008-04-25 @ 06:48:16
Postat av: Hannah

Sjukt störande med folk som ska hitta på bortförklaringar till varför de är feta. Och varför inte bara skippa (natur)godis och festis på vardagarna? Kan ju inte vara så väldigt svårt liksom.

2008-04-25 @ 07:37:51
URL: http://uglies.blogg.se
Postat av: mat

Jag förstår exakt vad du menar, och man blir verkligen äcklad när andra människor trycker i sig mat och andra onyttiga saker. plus att just det där är så sjukt kul, när tjockisar tror dem äter nyttigt och tänker på vad dem äter men äter HELT HELT fel ändå...jag tycker det är kul och vill bara skratta åt dem.

2008-04-25 @ 09:42:11
URL: http://blodpuddingochfiskbullar.blogg.se
Postat av: Anonym

jag blir fan rädd av att läsa det här.

2008-04-25 @ 11:17:02
Postat av: H

Det är faktiskt svårt för någon som inte lider av ätstörningar (som du) att veta hur pass onyttigt precis allt är. Nötter känns ju till exempel för mig och mina vänner som är friska inte onyttigt alls, inte heller naturgodis (i rätt mängd såklart).. Men håller med om att riktigt kraftigt överviktiga inte direkt har rätten att klaga om dom inte försöker göra något åt det.

2008-04-25 @ 11:22:34
Postat av: Anonym

Personligen så håller jag med, jag klarar inte av att äta kring människor som är övervitiga utav den anledningen att jag mår helt enkelt illa.. Å andra sidan så hjälper det ju om man nu inte ska äta.. Jag hatar de gånger man går på stan och det kommen en riktig tjockis framför en som äter på godis, läsk, skräpmat, glass etc.. Varför?!

2008-04-25 @ 12:59:24
Postat av: Sanna

Alla människor lider inte av utseendekomplex, det borde inte du heller göra. Varför äcklar andra människor dig? Dom behöver vell också få äta vad dom vill utan att nån ska tracka ner på dem. Sök hjälp! Även ni andra som gjort kommentarer mot "tjockisar" det är ju deras kropp så vad spelar det er för roll? Sköt du ditt och skit i andra. Ska jag passa på och vara ärlig så tycker jag det är finare att vara rund & go än att se ut som ett benrangel också.

2008-04-25 @ 13:15:23
URL: http://skinfiol.blogg.se
Postat av: Anonym

jag har också svårt för tjocka människor. tycker de är så äckliga. och alltid tuggar de på något. man får inte säga såna här saker för då blir man straffad av ödet men jag kan inte hålla mig: JAG HATAR FETA MÄNNISKOR!!!!!!!!!!!!

2008-04-25 @ 14:42:39
Postat av: Anonym

håller med dig till 100%...så dumma vissa är..

2008-04-25 @ 16:01:08
URL: http://www.thisisformee.blogg.se
Postat av: kajsa

fetma är en sjukdom - och ett beroende. människor som lider av fetma har ett beroende - mat. precis som du, fast du lider av ett annat beroende - svält. i grunden tror jag ändå att båda dessa tillstånd, och många andra, ofta handlar om att ge uttryck för sin ångest.

att du dessutom skriver om vad som är nyttigt eller inte är ju rätt absurt. tror du det är nyttigt för kroppen att äta ett halv knäckebröd om dagen, om ens det? och sen träna? du har ju ingen energi att förbruka.

jag vet att det är meningslöst att skriva det här, du har en sjukdom och självklart går det inte att bli frisk hux flux. men det hade inte skadat om du var lite mer sympatisk.

2008-04-25 @ 16:20:48
Postat av: Anonym

skaffa inte barn, kolla hur man blir

http://www.alltombarn.se/aktuellt/shape-of-a-mother-1.5962/9-av-10-smabarnsmammor-vill-ga-ned-i-vikt-1.6475

2008-04-25 @ 16:22:06
Postat av: Anna

Jag förstår exakt hur du menar, jag blir själv äklad av feta människor, jag själv har vägt 94 kilo!!!! :O:O
men har gått ner runt 25 kilo, men ska ner mer!
men jag förstår vad du menar med att man blir äcklad och att hon inte gör någonting åt de

2008-04-25 @ 17:15:17
Postat av: Saara

De är ju synd att dumma människor inte kan äta pepparkakor för att bli snäll. Du är ju fan elak du är ju äklig om någon. Sköt ditt bettende så ska du se att din klass kompis sköter sitt. Till alla som håller med denne elaka bloggare. Tänk på hur era tankar låter. De är fan ni som är tjocka. Iallafall i huvve.

2008-04-25 @ 17:41:26
URL: http://farmorsara.blogg.se
Postat av: christine

hellre tjock
än utmärglad!!!!
/normal

2008-04-25 @ 17:48:51
Postat av: Berra

Du äcklar mig! Skulle tro att din klasskompis ser jävligt mycke bättre ut än vad du gör. Bättre att ha lite mull på kroppen så slipper man frysa lika lätt, plus att killar uppskattar om tjejen är lite tjockare än en pinne. Jävla benrangel!

2008-04-25 @ 18:06:45
URL: http://berramagnusson.blogg.se
Postat av: Anonym

övervikt är aldrig någonsin snyggare än undervikt. övervikt visar på dålig karaktär. tyvärr, ledsen att behöva säga det men många feta har inte alls genetiska fel och bla bla bla. de är bara hopplöst jävla lata och saknar disciplin. är så trött på snacket om gener och bieffekter av mediciner och bla bla. nä, ut i motionsspåret istället.

2008-04-25 @ 18:48:15
Postat av: Anonym

hellre tjock än utmärglad??? som om man inte kunde välja det själv.

2008-04-25 @ 18:49:20
Postat av: Sandra

tjocka människor som väger 100+.. när de dansar, all i got to say is: omg. det är hemskt. mardrömmar hela natten.

2008-04-25 @ 21:18:32
Postat av: E

Jag med! Jag jobbar i en mataffär och ser vad alla feta människor köper. Jag ser det som en lektion i vad man INTE ska köpa :P

2008-04-25 @ 21:48:04
Postat av: Sanna

Man ser ju inte frisk ut någonstans när man är undernärd, tänker på ett lik då jag ser dom där modellerna. Människor som är överviktiga kan iallafall visa lite utstrålning. Nej hörni damer nog väger man hellre 100+ än sitter och ser död ut.

En person som är överviktig njuter iallafall av nått bra i livet och sitter inte och räknar kalorier och äter sjukligt lite. Låt folk äta för det har ni noll och ingenting med att göra, må så vara om de dör i förtid, då är det deras problem och ingen annan som ska sitta och tracka ner på dem och tycka det är äckligt för att de äter.

Ni får hemskt gärna hata mig för att jag inte tycker det är vackert någonstans att vara anorexia smal. Och att jag inte tycker att folk som är tjocka är extremt äckliga, de är ju människor som vem som helst annars.

Det är inte lika attraktivt att vara överviktig som att ha en normal vikt nej, men som dom säger, lagom är bäst.

Hatar inte heller extremt smala människor som det kanske låter lite som nu men det är mest för att jag blir förbannad över era kommentarer om "tjockisar", syftar framförallt då på sånt här:

Postat av: Sandra
tjocka människor som väger 100+.. när de dansar, all i got to say is: omg. det är hemskt. mardrömmar hela natten.

Hoppas för din egen skull att du lär dig formulera dig på ett bättre sätt, För nu låter du som en typisk trög blondin med en stock i arslet. Världen är större än ditt eget ego. Jag lovar dig att det finns inte en människa med lite bakom pannbenet som kommer tycka om dig bara för att du själv tycker du är störst bäst och snyggast.

Hoppas du växer ur den här skiten faker för det är bara löjligt. Börja ät som normalt folk, så ska du se att livet genast blir mycket lättare att njuta av.

Nu ska denna tjockisen och hennes chipspåse+cola förflytta sig till soffan. Där tänker vi gilla läget och skita fullständigt i om jag lägger på mig lite hull! Mera mysringar åt folket! ;)

2008-04-25 @ 22:32:40
URL: http://skinfiol.blogg.se
Postat av: Lii

Fuck anorexia, your'e still ugly on the inside.
Only dogs like bones.
:)

2008-04-25 @ 22:47:06
Postat av: Äcklad

Stört detta.. att kroppsidéalet gått så långt att en störd människa blir äcklad för att denne själv tror att han/hon är så himla fin...

Du lär ju bara få dåliga killar eftersom du t.o.m. kalalr dig "faker" stackars människa, så ful och äcklig att de få som vill vara med dig INTE ENS KAN GE DIG EN ENKEL SAK.. Fake:a på du och tro att du är så jävla ball, 100 spenn på att "tjockisen" kommer få mer och bättre orgasmer än en sån som fake:ar som du.. ÄCKEL :S

2008-04-25 @ 23:56:07
Postat av: Sandra

"Hoppas för din egen skull att du lär dig formulera dig på ett bättre sätt, För nu låter du som en typisk trög blondin med en stock i arslet. Världen är större än ditt eget ego. Jag lovar dig att det finns inte en människa med lite bakom pannbenet som kommer tycka om dig bara för att du själv tycker du är störst bäst och snyggast"

Sanna: Jag är varken trög eller blondin och jag kan forumulera mig mycket bättre, men det var det enda jag fick fram för den stunden. Jag vet inte om du sa det andra till mig, men det är ju i samma stycke. Men jag tycker inte att jag är störst, bäst och snyggast. Jag har inget emot extremt överviktiga personer, bara när de dansar, det ser förjävligt ut då, du verkar tolka det som om att jag hatar överviktiga personer - men så är det inte.

2008-04-26 @ 02:09:37
Postat av: Sanna

Sandra -
Hehe kanske inte var så snällt att hoppa på dig men den kommentaren lät som om du var helt dum i bollen, den var nog menad lite mer skämtsam än vad jag läste den igårkväll, får be om ursäkt men hoppas du förstod vad jag menade :).

2008-04-26 @ 08:57:57
URL: http://skinfiol.blogg.se
Postat av: emma

vilka dåliga bortförklaringa, de tär väl bara erkänna att hon är ett riktigt fatass och älskar att stoppa i sig allt möjligt skit?

2008-04-26 @ 09:47:07
URL: http://kupari.blogg.se
Postat av: Emily

Vad var det ditt ex sa? Typ; Din insida är inte värd din utsida. Jag förstår verkligen vad han menar nu.

2008-04-26 @ 11:44:00
Postat av: jocke

palla med er äckliga benrangel. palla svälta sig själv, man lever bara en gång, då ska man väl se till att äta och hare gött? pizza och bärs ftw!

2008-04-26 @ 15:42:36
Postat av: Anonym

feta människor med chipspåsar som väller i soffan...tack, nu känner jag mig mer peppad än nånsin!

pro ana party slamma!!!!

2008-04-26 @ 16:08:30
Postat av: Anonym

"Bara hundar tycker om ben." hah, Lii - you said it ;D
Men ojdå faker, blev du kallad hund?

2008-04-26 @ 21:56:28
Postat av: Yesterdaygirl

Det är så tyoiskt feta! Att skylla på anlag. Eller hur. Det ända som påverkar vikten så att man blir fet är maten man äter! Ursch vad äckligt att vara fet. Äckligt med mat också för den delen. Tappar aptiten så fort jag ser något ätbart, och jag är ju smal. Så det är bara att hålla igen på maten och sluta skylla på anlag så blir man smal(are)

2008-04-28 @ 10:30:00
URL: http://yesterdaygirl.blogg.se
Postat av: greger

det här är helt fuckat. skaffa hjälp innan du dör av matbrist. sjukt.

2008-04-28 @ 14:01:12
Postat av: christer

Stor humor att en med en typ av ätstörningar trakkar en annan typ av ätstörningar...att vara tjock är inte fint nog. Jaja, nu ska jag sätta i mig en underbar västerbottenspaj...mums!

2008-04-28 @ 15:32:45
Postat av: Anonym

faker! Jag älskar din blogg. Jag är ett litet fetto, efter min graviditet är jag närmare 100 strecket än 50 strecket på vågen. I guess you hate me, men din blogg får mig att kämpa. Tränar 7 dar i veckan och försöker äta så lite som möjligt. Tack iafl, för att du skriver!

2008-04-29 @ 20:27:41
Postat av: Maria

Jag blir så illa berörd av din blogg. Du förespråkar att vara smal, men skriver hela tiden om hur olycklig du är. Hur kan folk bli inspirerade av det här? Du är bara sexton år och du svälter sönder din kropp. BMI på 14 är inte smalt, det är farligt magert. Snälla, söta, rara var rädd om dig istället och få hjälp av dem som bryr sig om dig.

Det är inte den "tjocka" tjejen med nötterna som har problem, det är du. Ni som stämmer in och hejar på- ni är fan medskyldiga!

2008-04-30 @ 08:25:26
Postat av: M

hmm, jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om detta inlägg eller alla dessa kommentarer. Faker, jag har varit en läsare av din blogg ett tag. Har levt med ätstörningar sen jag var 13, bulimi. som senare utvecklades till hetsätning. efterssom jag efter många många år framför toaletten fick genomgå en halsoperation. ja väger nu mer än någonsin och mår fruktansvärt dåligt över detta. Jag funderar bara på en sak, ni säger att folk är lata och bara skyller på annat. denna tjej du skriver om kanske gör precis detta. men det jag verkligen avskyr här, att ni drar alla över en kant. ni har ta mig fan inte en jävla aning om vad alla tjocka tjejer och killar ha gått igenom. Ni som verkar vara så himla hajja på anorexi(förlåt, PROANA) borde oxå veta att bulimi, hetsätande, tröstätande allt sånt faktiskt oxå är ätstörningar. jag själv började tröstäta otroligt mkt mer efter att min mamma dog i cancer. Ni har inte tänkt på det? att när ni sitter och klankar ner på ALLA tjocka ( vilket ni VERKLIGEN GÖR oxå) att dom kan ha varit med om ngt så frukansvärt som gör att de faktiskt itne kan kontrollera sig ? istället för o sitta där och prata ner andra. ta tag i era egna liv istället! det gör jag, inte fan sitter jag här och klagar på att ni svälter er. för helvete tjejer väx upp! ni kommer få det svårt i framtiden med den där attityden. ah det har iallafall gått så långt att jag inte länge känner mig manad att läsa den här bloggen. så jag får tacka så mkt för den tiden den va intressant. Hade!

2008-05-03 @ 00:03:21
Postat av: Yesterdaygirl

Fattar inte att jag kunde skriva kommentaren jag gjorde innan... JAG TAR TILLBAKA DET!

Alla är lika mycket värda hur man än ser ut!!!

Förlåt om min kommentar sårade någon, ledsen ledsen. Tänkte mig inte för då. Vet mkt bättre än så. Jag har blivit frisk nu och förstår att detta är inte bra.

Faker, du borde få hjälp!

2009-04-03 @ 15:33:45
URL: http://yesterdaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0