tjockis

Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering, men så kan det va ibland ;)

Allas reaktioner på mitt förra inlägg är ganska roande. Vissa håller med mig, till er: TACK <3 Vi måste verkligen sluta försvara tjocka människor. Varför är fett ett så känsligt ämne? Jag sa inget om att jag hatar tjocka människor. Jag sa att jag ogillar just HENNE. Ändå börjar alla dra upp fettma osv. som denna tjejen INTE har.

Men vi ändrar på det då. Säg att hon är en helt normalviktig tjej som har väldigt dålig kondition pga hennes dåliga kost. Hon låtsas vara nyttig och äter saker som uppfattas som nyttiga (som nötter och naturgodis). Hon äter massor av socker hela tiden och skyller sedan sin dåliga kondition på ... hm, ja låt oss säga astma, som hon inte har.

Skulle ni reagera likadant då? Skulle ni påstå att jag inte gillar personer med dålig kondition?

Förstår ni vad jag menar? Jag skrev aldrig att jag ogillar hennes utseende och att det var därför jag inte gillar henne som person. Utan jag nämde att hon var fet och då tror genast ni att det är därför jag ogillar henne. Även om hela inlägget handlade om vad hon GÖR och inte om hur hon ser ut. Vilka är det som är ytliga här egentligen? :)

Jag ogillar henne helt enkelt för att hon är en gnällig wannabe som skyller sina problem på andra.

Kommentarer
Postat av: Saara

Joo faker nu får jag ont i huvve. Gillar du int tjejen pga hennes personlighet eller gillar du int henne pga sitt utsende?

2008-04-26 @ 17:32:41
URL: http://farmorsara.blogg.se
Postat av: Emily

Du är ju verkligen full av bullshit. Snacka om att vända kappan efter vinden.

2008-04-26 @ 17:42:37
Postat av: faker

Emily: Haha, vända kappan efter vinden? Jag har tidigare skrivit blogg inlägg där jag stått för att jag ogillar tjocka människor. Det gör jag. Jag hatar att H&M's extra stora kläder kallas "bib" (big is beautiful)för DET är bullshit. Tjocka människor är automatiskt fula. Men det var inte det jag skrev om denna gången ;)

2008-04-26 @ 17:51:19
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: frida

men herreminjävlagud vad alla ska klaga. jag gillar inte killar med ljust hår, men jag säger inte att jag hatar personen i fråga då, utan det är håret jag ogillar.

jag gillar inte faker heller, och det handlar inte om att hon är smal, utan för det sättet hon skriver på och beter sig.
jag har många smala kompisar, som inte älskar allt, men jag gnäller in på dem. för jag tycker inte heller om allt. skillnaden är att jag inte är anorektisk.


jag tycker inte heller om 300-kilos monster som sitter på frasses hela dagarna och trycker i sig hamburgare, för att sen gnälla på hur överviktiga dom är.

vars vill jag komma med det där då? inte fan vet jag. bort härifrån iallafall

2008-04-26 @ 17:54:51
URL: http://fiffomiffo.blogg.se
Postat av: Anonym

Har du några bröst? :)

2008-04-26 @ 18:07:58
Postat av: Anonym

dallriga lår, dallrig rumpa, dallrig mage...äckligt. och en sak är säker - man skall vara ärlig med sin avsky för slabbig fetma, också om man själv har dallriga lår.
men man skall inte gnälla om man inte gör något åt det. däremot är det helt okej att gnälla högt och länge över sitt fett MEDANS MAN HÅLLER PÅ OCH GÖR SIG AV MED DET!!!!

2008-04-26 @ 18:43:57
Postat av: Marie

Alltså, Sverige är ett fritt land.
Vi har 4 grundlagar, en av dem är Yttrandefrihetslagen. Den går ut på att vi får säga/visa våra åsikter.
Det är det den här tjejen gör. Hon berätta SINA åsikter, and that's it.
Om ni ändå bara ska hålla på att klaga, varför läser ni då?
Hon lär ju knappast ändra dom pga av er?
:*

2008-04-26 @ 18:49:59
URL: http://vivalamarie.blogg.se
Postat av: fatzoor

och jag ogillar folk som kallar andra människor för tjocka, fula osv. ni är inte bättre själva era anorexia-mongon. big IS beautiful

2008-04-26 @ 19:10:55
Postat av: Anonym

big is awful. big is diabetes. big is heart failure.

inre skönhet är ett uttryck för fetton.

2008-04-26 @ 19:17:26
Postat av: Sanna

Och att posta anonymt är ett uttryck för fegisar ;).

Faker du är äcklig, inse det. Vänta bara till du är mer än 15 år gammal, du kommer få skämmas över din människosyn.

Och till er alla som håller med henne, skäms.

Kom tillbaka när du har lite mer skin på näsan och kan stå för det du säger. Anorectic Bitch är verkligen ett passande namn till dig ;).

2008-04-26 @ 20:59:44
URL: http://skinfiol.blogg.se
Postat av: faker

1. jag är 16 och det vet du säkert.
2. Varför ska jag skämmas över att jag ogillar en annan person? Man kan ju inte gilla alla.
3. Mer skin på näsan? Du har uppenbarligen inte en aning om vad jag gått igenom.

2008-04-26 @ 22:00:44
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: AnnaP

Faker, håller med dig! Har en tjej i min klass som skyller på "dålig ämnesomsättning"... BULLSHIT! Hon skyller också på att hon inte kan träna för att hon har astma, hon kan dricker drycker med socker i och äter naturgodis och nutrilett.

Sådana människor är så ÄCKLIGA!!

2008-04-26 @ 23:43:03
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tycker det är grymt synd att du ser så på både dig själv och överviktiga människor, och att du hoppar på en tjej som går i din klass. Men hoppas de löser sig för dig.

2008-04-26 @ 23:52:14
Postat av: Skinny bitch

vill du veta vad jag åt till frukost...
PANNKAKOOOOOOR ! MED SYLT.
ja kan nått som inte du kan , ja kan äta pannkakor i stora lass det kan inte du, ha-ha-ha. Och jag är fortfarande skinny bitch för jag har anlag för det!
love

2008-04-27 @ 12:04:21
URL: http://www.ulrikaas.blogg.se
Postat av: Milla

SATAN va sur jag blir på alla fittor som skriver usla, fega, fittkomentarer om att dom kan äta mer och ändå va sjukt smala, eller klagar på det du skriver. det är DIN blogg och du skriver vad fan du vill och om någon har problem kan dom dra och läsa någon annans blogg.
Fortsätt blogga om du mår bra av det. big isn´t beautiful. Dom är lata, svaga och äckliga.

2008-04-27 @ 13:48:44
Postat av: Anonym

jag mår illa

2008-04-28 @ 15:11:25
Postat av: B

ojoj herregud, detta är otroligt. faker, du skrev i ditt inlägg " its Okey to hate that kind of people " om du inte riktar dig mot tjocka människor hur menar du då? Okej om du inte gillar personen i fråga. men sätter du skriver på.. otroligt dåligt! ni tänker då inte längre än näsan räcker. tro mig när du blir äldre kommer du skämmas över att du ens hade den här bloggen. Belive me honey, been there! ah jag fattar egentligen inte varför jag fortsätter läsa..man blir ju bara upprörd. Va mycket hat ni måste ha inom er. om ni kan hata ngn ni inte vet ngt om, det måste ta mkt energi att ha så mkt hat inom sig. jag förstår bara inte. jag har en bästa vän som har haft det så fruktansvärt i livet, och hon är stor. men världens mest underbara människa. hon är den bästa vännen jag någonsin har haft. ni skriver i stort sett att hon är ful och äcklig. spelar ingen roll att ni aldrig sett lr pratat med henne. ni bara tycker att ALLA stora tjejer är äckliga.. vet ni, det är sorgligt. jag tycker synd om er. verkligen. unbelivble

2008-05-03 @ 00:14:45
Postat av: en vettig person

haha, ja och varför nämnde du nu att hon var tjock då om det inte hade med saken att göra?

2008-09-20 @ 11:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0