J

Jag var ute med J och några fler av hans kompisar innan.  Allt var ganska trevligt. Vi drack. Var lite roliga bara. Men J drack för mycket. Jätte mycket. Blev jätte jobbig. Jag blev irriterad och han var bara omogen och onödigt kaxig mot precis alla vi mötte. Han hoppade runt och skrek med sina kompisar. Ibland kan jag tycka det är roligt. Att vara sådär grymt omogen och bara strunta i alla omkring. Men med viss måtta. J vet inte vart gränsen går. Så tillslut hamnar han i bråk med en kille. J åker på första smällen och får näsblod. Då börjar han gorma om att han ska "döda jävlen" jag (och J's kompisar) försöker få J att släppa det. Men J går på den här killen och lyckas tillslut få ner han och börjar sparka på han och jag hatar att se sånt. Killen klarade sig nog ganska bra. Bra för att ha fått så många smällar. Hans kompisar hjälpte honom hem. När sånt händer hatar jag att vara på J's sida. Jag hatar att förklara honom och säga att han inte vet vad han håller på med, försvara honom och övertala folk att låta honom gå. Samtidigt som jag hade lust att bara gå därifrån och strunta i J kände jag hur mycket jag älskade honom. Där han stod med blodiga händer fläckiga byxor och en nerblodad tröja och svor. Spottade och svor igen. Så tittar han på mig och ler.
 - Du skulle fått en puss, men jag vill inte bloda ner ditt fina nylle.

J's bror fick ta hem J för jag orkade inte med att ta hand om honom. Jag drack inte alls mycket men har ändå sån ångest. Jag funderar på att ta tag i träningen redan nu för det är ändå ingen hemma.

ÅH. Jag vill vara normal! Jag vill inte komma hem efter en kväll på stan och känna att jag måste träna innan jag går och lägger mig. Jag vill vara normal. Men normal = fet? Mullig. Vanlig och normal är ändå tråkigt.

Kommentarer
Postat av: pelle p

Hahaha, låter som J är en idiot. Det beskrivna beteendet kan verkligen inte viftas bort som enbart barnsligt/omoget/fylla. Så där gör man inte oavsett hur ung/dum/full man än är. Din kille har inte alla indianer i kanoten. Synd. Det är nog så tråkigt att råka ut för händelser, än värre att råka ut för personer.

2008-08-10 @ 01:46:06
Postat av: Anonym

tur att killen som hamnade på marken inte blev dödad av din snubbe.

2008-08-10 @ 10:18:57
Postat av: Anonym

Alltså, brukar du se folk misshandla varandra...? Det låter som det när du skriver. Jag festar rätt mkt och ändå har jag aldrig sett folk slåss. Det är ju bara att dra i väg med människan innan något händer... Eller se till att de andra försvinner (utan våld ofc)

2008-08-10 @ 10:55:44
Postat av: Rebecka

normal är INTE tråkigt! Normal betyder varken fet eller mullig, normal betyder en fysiskt hälsosam kroppsform J . Jag förstår att du känner att du inte är nånting utan din anorexi, men tänk på hur jävla mycket mer du kan vara UTAN den? En lycklig person som uppskattar allt det fina i livet, man lär sig se allting ur ett nytt perspektiv!

Hoppas du läser min komeentar noga nu, har läst din blogg hur jävla länge som helst och den är riktigt bra men samtidigt så tycker jag så synd om dig eftersom vi läsare känner dig bättre än vad dina vänner gör! Man vill ju bara krama om dig och säga att allting kommer bli bättre..

Men puss påre, och som sagt - läs komeentaren noga!

2008-08-10 @ 11:33:01
URL: http://beckaw.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0