Allvar.

image240
Idag på bussen satt jag bakom två tjejer som pratade om massa människor. Helt ointressant tills de började prata om kompisar eller bara tjejer de kände till eller sett någon gång ibland som tydligen var "sjukligt smala". Tjej1 pratade om att hon varit ute och gått med X en gång och föreslagit att de skulle gå till ICA.
Tjej2 utbrast: Haha, smart hon äter ju typ inget!
Tjej1: Nä, jag vet, hon äter typ bara knäckebröd.
Tjej2: Hahaha, jag vet!!!! Men hon är lustig.
Så fortsätter de snacka om X och säger saker som att hon var tjock innan och är pinnsmal nu och fortsätter garva på tjejens bekostnad.

Antingen är dessa tjejerna extremt okänsliga eller bara korkade som inte ser vad som pågår. Den här "X" lider ju tydligt av någonslags ätstörning. Hon var tjock förut, mådde säkert jätte dåligt över det och det förvånar mig inte om hon också blev mobbad för det eller fick ta emot kommentarer av sina föräldrar och utvecklade en ätstörning. SJUKT att tjejerna inte förstår allvaret utan sitter och skrattar åt det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

alltså du är verkligen dubbelmoralen själv..
varför är det sämre på det sättet de kritiserar än på det sättet du t ex kritiserade mishas ben???
skärp dig för helvete!

2008-02-02 @ 12:10:27
Postat av: faker

anonym: Ursäkta? Jag påstår inte att de är sämre än mig för att de kritiserade henne utan för att de skrattade åt att hon inte äter?

2008-02-02 @ 12:44:58
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Sandra

Håller med att de var riktigt okänsliga, tycker synd om tjejen som har dom som kompisar

2008-02-02 @ 16:59:01
URL: http://thingirl.blogg.se
Postat av: Anonym

att skratta åt..som de gjorde är väl milt,
jämfört med att säga usch, vilket du gjorde åt benen..

2008-02-02 @ 18:01:32
Postat av: Dijana

Dubbelmoral till 100%, du pratar hela tiden om folk som du tycker är "feta" att dem är äckliga och du ställer jämt sammma fråga, "varför slutar dem inte äta?"
VARFÖR börjar inte du ÄTA kan dem ställa dig!

Dessutom tycker du att du har friheten om att prata om allt och alla, men när andra pratar om en tjej som "inte äter" då rasar du? Patetiskt.

2008-02-02 @ 23:58:18
Postat av: faker

DET ÄR JU ÄCKLIGT SÅ TRÖGA ALLA ÄR!
Jag tkr inte att tjejerna gör fel som kritiserar henne för att vara för smal utan att de är tröga som inte förstår att hon har än ätstörning

2008-02-03 @ 00:22:12
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Anonym

det r du som r trög tjejen, som inte fattar att du kommer att dö!!!

2008-02-03 @ 02:28:22
Postat av: Dijana

Det är du som är äckligt trög skelettet!
Jag har en ide, eftersom att du skriver att det är så himla jobbigt att folk tvingar i dig mat så kan du åka till Afrika eller något annat "fattigt" land, där du slipper äta, eftersom att det inte finns mat!
Var tacksam för det du har.
Ätstörning okej, men det är ändå ett val du har gjort i livet efetersom att du skriver att du har haft det i fem år eller whatever, men INNAN dessa fem år du inte var "ANOREKTIKER", så du VALDE att hålla på såhär. Pitty you!

2008-02-03 @ 18:22:26
Postat av: vix

ja tkr iaf de e sjukt att de två tjejerna skrattade åt henne :S:(

2008-02-03 @ 19:08:53
Postat av: Dijana

wow, hon håller tyst för en gångs skull, jag har rätt som vanligt :)

2008-02-03 @ 22:24:41
Postat av: faker

Dijana: valde och valde, jag var 9 år och det enda jag var togs ifrån mig och jag fick panik

2008-02-03 @ 22:53:10
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: B

jag blir bestört av de inskränkta kommentarerna du får. hur de här människorna som rackar ner på någon med en sjukdom resonerar är en gåta. stå på dig!

2008-02-03 @ 23:26:18
Postat av: Dijana

Och vad exakt togs ifrån dig?

2008-02-04 @ 13:12:32
Postat av: Nikki

Go faker, GO!!!

Fattar vad du menar. Är glad att jag inte har sånna kompisar, men samtidigt skönt, för då får man smussla bäst man vill... Man vet ju aldrig vad som rör sig i X huvud dock...

kram

2008-02-04 @ 22:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0