fruit week

image227
Som ni kanske vet (eller inte vet) så älskar jag frukt och hatar att träna.
Jag avskyr verkligen att träna.
Men det är ett ont måste.
Iallafall så ångrade jag mig, jag tänker inte äta havregrynsgröt hela veckan, jag tänker äta frukt. Sen måste jag se till att kombinera det med rätt träning så att det inte blir några dagar där jag går plus.

Måndag:
Frukost: apelsin (51 kcal)
Lunch: inget
Middag: En halv grapefruk (23 kcal)
sammanlagt: 74 kcal
Förbränning: cykla en halvtimme i vanlig takt (- 136 kcal) och situps, utfall, armhävningar i 15 min (- 68 kcal)
sammanlagt: - 204 kcal
Alltså går jag 130 kalorier minus. Utan att ens ha tränat mycket! Vet att jag borde gå mer minus... Men jag orkar helt enkelt inte.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Är detta sant? Eller driver du bara med dina läsare? Om det är en sann blogg, varför söker du inte hjälp? Du behöver verkligen hjälp, förstår du inte det?

2008-01-27 @ 18:05:01
Postat av: Sandie

Kan du inte skriva lite om hur man räknar kalorier? Hur får du tag på informationen om vad varje sak innehåller å hur mycket kalorier man bör inta? vore intressant bara =)

2008-01-27 @ 18:21:52
URL: http://chipset.webblogg.se
Postat av: Delinda

Låter bra mycket godare med frukt än med havregrynsgröt! :)

En fråga bara, förbränner man 68kcal /15 min om man gör situps, armhävningar, utfall? Är det lika mycket för alla?

www.delindaaa.blogg.se

2008-01-27 @ 18:28:51
URL: http://delindaaa.blogg.se
Postat av: Hannah

Jag förstår inte riktigt heller hur du räknar ut alla kalorier, kan du inte skriva ett inlägg om det?

2008-01-27 @ 19:50:52
Postat av: Anonym

hon kollar antagligen på denna sida: http://calorielab.com/burned/

2008-01-27 @ 19:52:57
Postat av: AnnaP

bättre att gå lite i minus än ingenting :)

2008-01-27 @ 23:43:35
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: Emilie

Kom ihåg att själva kroppen förbränner ca 500 cal per dygn genom att bara existera. det är organen hjärtat och hjärnan som bränner 500 per dygn bara för att fungera.

2008-01-28 @ 01:15:12
URL: http://zatina.blogg.se
Postat av: till minne av Lisen

Kroppen förbrukar inte bara 500 kcal för att finnas till som Emilie påstår. Din metabolism omhandlar ca 1500 kcal per dag (min förbrukar 1750 för jag är MYCKET större än dig) Det finns formler som räknar ut detta, beror på ålder och vikt och det är jävligt konstigt att du som är så besatt inte vet om det. Det vill säga Du hamnar på

1704 MINUS!!! är du inte glad!? Det är ju 8 gånger mer än vad du tror nu.

Din begravning kommer hållas 17 augusti i år. Du ramlar omkull inne på Din Sko, hjärtat orkar inte slå. Hjälpen hinner aldrig komma fram.

jag miste min syster för 2 år sen i den här jävla sjukdomen som du har och som du uppmuntrar alla 14 åringar att läsa och tro är normalt. Hade jag kunnat hade jag tagit livet av dig själv och kanske räddat de som ser dig som en förebild, min syster gjorde det. Men det skiter väl du i?

2008-01-28 @ 20:41:13
Postat av: faker

till minne av Lisen: okej, jo självklart förstår jag att kroppen förbränner kalorier utan träning också men jag räknar inte med det och jag visste faktiskt inte att det var så mycket, hur konstigt det än låter. Det är klart jag inte skiter i att din syster dog, det är hemskt att anorexia faktiskt tar död på folk. Jag försöker inte vara någon förebild och vill inte vara det heller, jag vill bara skriva i min blogg..

2008-01-28 @ 21:02:27
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Anonym

du är så jävla äcklig-jag önskar att du bara skulle försvinna och sluta leka martyr-oavsett om allt detta stämmer eller inte

2008-01-30 @ 09:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0