patetisk?

Jag måste erkänna att jag blir lite irriterande på vissa av er som kommenterar. För det första måste man få vara ledsen eller tycka illa om sig själv UTAN att det betyder att man tycker synd om sig själv. Jag tycker inte synd om mig själv. Jag gör inte det.

För det andra så förstår jag inte vad det är som gör mig patetisk i det här sammanhanget. För att jag inte kan säga nej till A? Det kan göra mig till massa saker man jag tvivlar på att patetisk är en av dom. Är det för att jag inte kan berätta för A hur det är? Klart jag klarar av att säga nej, jag kan säga nej till J om jag inte vill något. Jag har dumpat killar innan. Jag kan stå för mig själv. Men A är inte vilken kille som helst. Den enda av mina läsare som verkar förstå sig på min situation är: http://blommaland.blogspot.com/
Tack. Du brukar alltid kommentera vettiga saker, men jag är dålig på att svara.

A hade mig som i ett järngrepp. Han kunde få mig att må sjukt dåligt genom att bara titta på mig.

Ja, jag skriver om A i dåtid. Jag har berättat för honom. Jag sa det precis när han skulle gå, jag brydde mig inte om att jag nyss betett mig som att jag var jätte kär i honom. Det fanns inget annat sätt att göra det på. Igår, sa jag det. På kvällen och under natten har jag fått 13 sms från honom. Förtvivlade sms, arga sms, hotfulla sms. Jag bryr mig inte. Jag har brytit mig loss från honom och jag har J kvar. Underbara J.

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj, tack! förr kunde även jag vara väldigt skarp i min kritik men har lugnat ner mig en hel del då mitt eget liv har slängt mig hit och dit.



saken är den att jag så väl känner igen mig i ditt problem, har suttit fast i riktigt knepiga situationer och under livets gång insett att det där "jamen-det-är-ju-bara-att..." inte alls fungerar i verkligheten. att bryta med obehagliga personer är faktiskt skitsvårt. hade det varit lätt så hade det ju inte funnits statistik på övergrepp och sånt, eller hur!



alla har rätt att skriva vad de vill på sin blogg och även om kommentarsfunktionen också är fri bör man tänka på att det trots allt är någons personliga dagbok man är inne och läser.



jättestor kram från mig till dig!

2008-07-24 @ 12:23:22
URL: http://blommaland.blogspot.com/
Postat av: Anonym

och så måste jag dessutom tillägga att vissa grejer är jävligt göttiga även om andra tycker man är elak och/eller kokobello när man säger det. följande grejer är det skönaste blommaland vet:



1. att skratta skithögt åt sina egna skämt

2. att tycka synd om sig själv

3. att verkligen superskryta om egenskaper man faktiskt gillar hos sig själv (orsakar kraftigt ogillande hos omgivningen men vem fan bryr sig om det???)

4. att vara nonchalant mot nördar och riktigt otrevlig mot alldeles för gamla snubbar som försöker stöta på en



jag har en regel i mitt liv som jag försöker följa så gott det bara går: lägg ingen onödig tid på människor du inte trivs med. okej, ibland måste man ju - i skolan, på jobbet osv finns det personer som man inte kan välja bort helt. men det går att minimera tiden tillsammans med de här idioterna. och det är faktiskt jäkligt skönt.

2008-07-24 @ 12:37:31
URL: http://blommaland.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Jag kommenterar aldrig, men måste säga att jag är stolt över dig. Såna killar som A är aldrig, aldrig bra. Inte ens om du inte hade haft J.



Jag har blivit frustrerad på att du säger att du ska säga och sen aldrig gör det, mest för att jag lever mig in i din situation och tänker hur ont det måste göra att förlora J, vilket du skulle gjort om du inte hade sagt ifrån.



Jag hoppas att du och J får det bra tillsammans och att du någongång kommer ur självhatet och anorexin.

2008-07-24 @ 13:13:45
Postat av: Veronika

Bra att du äntligen berättade! Starkt av dig.

2008-07-24 @ 13:42:07
URL: http://veronika2.blogg.se/
Postat av: Anonym

hm hm, just det - först de bedjande sms:en, sedan ilskan och till sist hoten. alltid detta mönster.

2008-07-24 @ 13:53:58
Postat av: maja erlandsson

Bra faker ! Det var dags nu.

2008-07-24 @ 17:11:26
URL: http://majaerlandsson.blogg.se/
Postat av: Joana

Åå äntligen har du gjort det :) Fan vad skönt d måste kännas!

2008-07-24 @ 21:43:44
URL: http://atletico.blogg.se/
Postat av: mathilda

jag förstår precis hur du känner! kämpa på!

2008-07-29 @ 17:02:56
URL: http://gronkvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker du ska sluta skriva dåliga saker om dig själv .. du är bra precis som du är!! <3

2011-05-02 @ 14:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0