idiot?

Förlåt för att jag inte bloggade igår, men jag låg inte sängen hela dagen. Är sjuk som ni säkert förstår, klarar ju inte av förkylningar...

Föresten, jag blir så förbannad på folk som säger att anorektiker och bulimiker är korkade. Att det skulle ha något med vår iq att göra att vi mår såhär?! För många börjar det som bantning. Man är inte korkad för att man har fobi för att bli fet, vill bli smal, är besatt av sin vikt eller vill kunna kontrollera något i sitt liv (vikten). Allt börjar som en känsla, och känslor har inte att göra med hur smart man är! Tror ni att jag sitter här och tror att jag inte behöver äta något alls för att överleva? Ibland är jag livrädd för att dö, ibland känns det som om jag står inför valet att dö och bli smal eller att leva tjock. Ofta känns det som att det är värt att dö för, jag är inte korkad för det. Jag kan fortfarande få höga betyg. Det är ni som påstår detta som är korkade!
 Så äckligt korkade.

Kommentarer
Postat av: cassandra

hej, ca hur mycket äter du på en dag, och är du alltid lika nyttig? Just nu äter jag typ bara på morgonen och sen inget på hela dagen, och står typ stilla eller går långsamt neråt. tråkigt!

2008-03-29 @ 12:40:11
URL: http://darlingu.blogspot.com
Postat av: o

nej det är inte jag som är korkad. du är det. att du orkar leva såhär? det är så äckligt jävla fult att vara så smal så att man ser varenda jävla ben i kroppen. och, palla knulla ett benrangel? :S

2008-03-29 @ 13:12:58
Postat av: faker

så jag är korkad för att jag orkar leva såhär? eeeh?

2008-03-29 @ 13:18:40
URL: http://faker.blogg.se
Postat av: Anonym

cassandra: du äter för lite och går därför inte ner i vikt...btw så var ja innne på din blogg, du behöver inte gå ner i vikt alls, lägg ner innan de blir försent

2008-03-29 @ 13:23:25
URL: http://www.thisisformee.blogg.se
Postat av: AnnaP

tack! verligen! jag hatar människor som säger att jag är dum i huvudet. äckliga tjockisar som tror dom vet och kan allt! :(

2008-03-29 @ 14:13:11
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: L

Du har helt rätt i vad du säger. Jag tror att alla människor har någon form av fobi/ rädlsa för någonting. I anorektikers fall är det vikten, och anorexi lyfts fram i damhället väldigt mycket, men det betyder inte att det är mer fel på dem än på någon som helst "vanlig" människa i samhället. Alla är rädda för någonting vare sig vi vill eller inte. Allla är lika korkade....

L -92

2008-03-29 @ 18:20:48
URL: http://staabil.blogg.se
Postat av: O

ja, eller.. rent utsagt dum i huvudet!

2008-03-29 @ 19:27:22
Postat av: Anonym

hur kommer det sig att många proanabloggar publicerar bilder som överhuvudtaget inte har någonting med texten att göra?

som detta exempel:
http://myanalife.blogg.se/1206713291_i_love_linkping.html#trackback

2008-03-29 @ 20:53:22
Postat av: Anonym

jag säger inte att du är dum i huvudet nu men - hjärnan är ju gjord till största del av fett, och även det försvinner ju med tiden och hjärnan krymper. vilket leder till tröghet och massa annat. jag gör ett arbete om skiten (anorexi) och har varit på en rad föreläsningar, så säg inte att det är tomt prat nu. fast samtidigt prioriterar ju kroppen hjärnan, men på lång sikt så kommer ju även den sluta fungera.

2008-03-29 @ 23:06:23
Postat av: Sofia

Bra skrivet!!

2008-04-01 @ 13:50:52
Postat av: Shirayuki

I'm sorry, I always forget to check my comments, just now I see yours! I love your blog too, keep posting!

2008-09-11 @ 20:06:06
URL: http://shirayuki.blog2blog.nl/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0