orolig

image316

Idag ska jag träffa B. Hon kommer hit om en stund så jag måste skynda mig. Saken är den att jag är lite orolig över henne, hon kollar alltid innehållet på det hon äter och har också börjat få ångest när hon ätit, vad hon än har ätit. Idag kom hon till skolan och gnällde "Jag åt TVÅ skålar flingor idag, det är dubbelt så många kalorier som vanligt, det betyder dubbelt så mycket träning för tjockis mig." Vet att jag själv inte ska säga något, och att jag är mycket värre, men jag har fortfarande rätt att vara orolig för min kompis, right? Jag har även märkt att hon gått ner endel i vikt den senaste tiden. Jag vill prata med henne men jag vet inte om jag vågar. Jag vill inte visa hur mycket kunskaper jag har så att hon blir misstänksam, dessutom har jag alltid undvikit ämnet ätstörningar. Blir nervös när någon drar upp ämnet. Vill inte riskera att B frågar mig något.

Men nu måste jag sluta! Blir ett inlägg senare idag också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du bryr dig om B tycker jag att du ska prata med henne.

2008-03-12 @ 15:43:39
Postat av: bea

http://www.youtube.com/watch?v=2rE0HqeNod4

2008-03-12 @ 15:57:48
Postat av: emelie

hon verkar vara på god väg mot anorexia. prata med henne och berätta vilket helvete det är, innan det är för sent.

2008-03-12 @ 17:07:25
Postat av: Elizabet

kanske hon har blivit påverkad av ditt beteende?

2008-03-12 @ 17:14:24
Postat av: Nikki

kanske bra å prata m henne innan de går för långt!?
Innan helvetet börjar..på RIKTIGT...!

=)

2008-03-12 @ 17:38:06
URL: http://bonies.blogg.se
Postat av: s

prata med henne? tycker du borde prata med dig själv med i så fall..

2008-03-12 @ 20:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0