pratat

image317

Nu har B tagit gått hem. Jag frågade henne, jag var så orolig så jag kunde inte låta bli, jag var tvungen att göra något innan det var försent. Men jag frågade inte rätt ut "Har du ätstörningar?" utan jag påpekade att hon gått ner i vikt och hon blev jätte glad. Så bad jag henne ta det försiktigt med bantandet så att det inte skulle utvecklas till något annat. Hon berättade att ångesten hon börjat få när hon ätit mer än vanligt har skrämt henne och så pratade vi en stund om det. Hon lovade iallafall att prata med mig om det blev värre. Som tur är verkade hon inte bli uppstressad när jag drog upp ämnet så jag tror inte det är någon fara, än. Men måste hålla koll på henne.

och du som skrev att det var jag som påverkat henne vet inte vad du snackar om! Ingen jag känner har en aning om vad som händer, speciellt inte mina vänner, de försvarar mig så fort någon kallar mig för smal och säger att jag inte kan hjälpa det. Om B visste att något var fel hade hon försökt hjälpa mig, det vet jag.

Kommentarer
Postat av: Fioona

Jag tycker att det var jättebra av dig att prata med henne! :) Du är verkligen en bra vän! Jag tror att hon uppskattade det mer än du anar, och som hon sa hade hon blivit lite rädd själv. Om det blir värre skulle jag nog råda henne att prata med kuratorn på skolan så snabbt som möjligt, så att hon kan få hjälp innan det är försent.

Håll lite extra koll på henne! :)

2008-03-12 @ 20:52:35
URL: http://fioona.blogg.se/
Postat av: bea

jag håller med fioona, det va skitbra att du pratade me henne :)

2008-03-12 @ 21:29:22
URL: http://ohbea.blogg.se
Postat av: Anonym

jag har en fråga, hur kan du vara så säker på att ingen i din omgivning vet om dina ätstörningar? dina vänner kan ju få reda på din blogg och sedan lista ut att det är du? för du skriver ju ändå om dina vänner fast inte namnen, du skriver ju vad ni har gjort och så. även lite om din familj och pojkvänn.

2008-03-13 @ 13:39:59
URL: http://sisselae.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0