ångest

Jo, mycket riktigt fick jag äta middag.

Pasta med lax.

Lax är en fet fisk. FET FET FET FET. Precis vad jag är, speciellt nu efter denna middagen. Ångesten går inte att beskriva. Jag kan verkligen känna hur jag sväller upp. Jag kan SE det. Det är inte normalt. Man KAN inte se skillnad på t.ex sina armars tjocklek efter en middag. MAN KAN INTE DET, INSE! Jag vet att man inte kan det. Men jag tror det verkligen ibland. Det känns så verkligt. Jag kan se det i huvudet, hur alla kommer titta på mig i skolan, har du gått upp i vikt? Nejnejnej. Jag måste göra något åt ångesten. Jag måste träna. Jag måste ut och springa. Jag tror faktiskt att jag på något sätt ska smyga ut och springa. Jag ska springa hela natten. Jag måste bli av med allt detta fettet. MAN BLIR INTE SMAL AV ATT ÄTA. Alla som säger det ljuger, MAN KAN INTE BLI SMAL AV ATT ÄTA. Man blir tjock av att äta. Mat=fett=tjockis.

Jag har tänkt på att jag har blivit allt mer paranoid. Ibland funderar jag verkligen på om vatten innehåller kalorier. Det är ju något som åker ner i magen, det borde ha kalorier. Borde.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jag tror inte att vatten är någon fara, men min mage brukar svullna upp lite när jag har druckigt vatten. JAG HATAR DET !!!

2008-05-12 @ 01:18:38
Postat av: Fegon

Tänk vad gott det skulle vara med en kladdkaka. Med grädde. Mums. Bara tanken på godsaken gör att det vattnas i munnen.



Smaklig måltid.

2008-05-12 @ 01:32:51
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Oj, jag visste inte att lax hade mycket fett..? Beror inte det på om den är stekt eller tillagad i ugnen?

2008-05-12 @ 12:50:06
URL: http://Alexandraa.devote.se
Postat av: c

Det är ju bra fett i lax. precis som i avokado. inget man blir tjock av

2008-05-12 @ 12:52:50
Postat av: bf

herregud alltså.. det finns folk i världen som skulle göra vad som helst för att få ett mål mat. Men du, liksom många andra, väljer att svälta självmant.. DAGENS I-LANDSPROBLEM! äcklas av er alltså!

2008-05-12 @ 14:10:39
Postat av: Lisa

Håller starkt med dig bf! Det finns många som skulel göra mycket för att få äta. Och sen är det inte det minsta snyggt att vara sådär smal. Hellre kurvig och kvinnlig än tanig som ett dagisbarn!

2008-05-12 @ 15:40:31
Postat av: Anonym

VÄX UPP

2008-05-12 @ 15:40:54
Postat av: Anonym

ätSTÖRNING kallas det, jävla idioter!Hur dumma i huvudet är ni, seriöst..skulle ni kanske kommentera samma skit till en person med FETMA, att den äter upp all mat medan barn svälter? tror inte det va, saknar ni moral eller? ja tror det fan

2008-05-12 @ 16:02:06
Postat av: Anonym

ja, fettona äter tamejfan upp hela jordklotets resurser!

2008-05-12 @ 18:09:02
Postat av: M

Det är kalorier i allt man äter, faktiskt.

Men vatten är det som innehåller minst vad jag vet, och dessutom går det ur kroppen stort sett direkt, man behöver inte träna bort det.

2008-05-12 @ 23:23:49
URL: http://eastofme.blogspot.com
Postat av: M

Det är kalorier i allt man äter, faktiskt.

Men vatten är det som innehåller minst vad jag vet, och dessutom går det ur kroppen stort sett direkt, man behöver inte träna bort det.

2008-05-12 @ 23:25:23
URL: http://eastofme.blogspot.com
Postat av: Fröken Wallenberg

Man blir varken tjock eller smal av att äta. Idén är att den är ett drivmedel. Den gör så att du fungerar, kan tänka, röra dig och må bra.



Jag vet inte om du skriver så där för att du vill provocera? För du måste ju inse att repliken "man blir tjock av att äta" är knasig. Det är ju som att säga "jag får pollenallergi av att andas." Ska man sluta andas då?



Fet fisk innehåller ett fett som är synnerligen näringsrikt och faktiskt fettförbrännande. Om man slutar äta fett så reagerar kroppen med att förändra sin egen fettförbränning så att den VILL samla på sig allt fett den kan hitta. Det är då saker och ting kan gå snett i kroppen. Sluta inte äta fett, så kommer din förbränning att fungera fint och du att må bra.



Boven i mångas osunda hälsa och kanske övervikt stavas - socker. Undvik läsk framför allt eftersom det är svårt att känna äckel över för mycket socker när man intar detta i flytande form.



Jag har inte läst din blogg förut så jag har bara detta inlägg att gå på, men jag hoppas att du kommer att hitta andra saker i ditt liv än fokusera på än din vikt.

Och kanske borde du inte ha en blogg, eftersom den säkert uppmuntrar andra att tänka lika sjukt som du.



Ps. Du måste söka psykologhjälp. Dina problem brukar så gott som alltid ha att göra med sjuka hemförhållanden. Du måste helt enkelt skärpa dig, ta hjälp och sluta vara ett offer. Bestäm dig för att detta inte får styra ditt liv. För jag utgår ifrån att du innerst inne vill leva ett liv med ett vettigt innehåll.

Lycka till.

Postat av: Jonas

Lax är hur bra som helst. Det är bra för hjärnan.

2008-05-15 @ 17:17:52
Postat av: Johanna

Lax är en fisk med fett. Men det är nyttigt fett. Sådantfett som man faktiskt behöver.

2008-05-21 @ 11:01:19
URL: http://heartbreakcity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0