bakelser

Jag har nu träffat J men han skulle till sin mormor och morfar så jag åkte hem igen. Han tyckte iallafall att mitt hår blev jätte fint =) Min gullunge.

Gissa vad jag sitter och bläddrar i nu? En kokbok... galet. Det är massor av bakelser och kakor som jag vill springa till köket och baka NU. Jag är ensam hemma också... Det betyder att det finns större risk för mig att hetsäta. Vill inte ju. Jag kommer ångra det såååå sen. Men just nu känns det ändå så rätt. Jag känner mig som en äcklig gris som tänker på bakelser och kakor nu... JAG SKA INTE.

Remember: You've come too far in life to take orders from a cookie/cake/whatever.


I HATE YOU


Kommentarer
Postat av: p

du är starkare än mig, mycket starkare.

Jag sitter här och äter rulltårta. Jag hatar mig själv. hur fan kan jag?! Och samtidigt som jag äter tänker jag att jag ska sluta, men inte kan jag det inte.



men, Sköt om dig.

2008-05-03 @ 19:21:17
Postat av: A

Gissa vem som har käkat massa godis idag då? Fy vad jag känner mig äcklig...

2008-05-03 @ 20:46:45
URL: http://thinforthewin.blogg.se/
Postat av: p

Ååååh så gott! Tänk så det vattnas i munnen, ska du itne äta lite? bara en tugga, känna den ljuva aromen från någon riktigt god bakelse?



MUMS

2008-05-03 @ 22:19:50
Postat av: K

Stå emot! Usch... Visst kan kakor och sådan skit vara "gott", men konsekvensen - att vara tjock - är det äckligaste som finns.



Brukar du spy om du hetsäter?

2008-05-03 @ 22:23:24
Postat av: Fröken Wallenberg



Den som inte äter ordentligt med mat tänker automatiskt på socker, kakor, tårtor. Allt sött. Och det är av sockret man får den dåliga hälsan. Och fetman.

Det är nämligen kroppens förtvivlade sätt att försöka tvinga dig att inta lite snabb energi, eftersom kroppen har panik. Om du äter normalt så slutar kroppen att känna sötsug och du slipper att viktpendla.





Det är självklart att din kropp blir helt fixerad vid socker om du inte äter tillräckligt med mat. sanningen är att en tjej i din ålder kan äta hur mycket mat som helst utan att vikten påverkas. det som händer om du äter mer än kroppen behöver är att din hjärna automatiskt signalerar till magen och magsyrorna att inte bli hungrig igen förrän mer mat behövs. och hjärna ställer dessutom in kroppen på ett snäpp högre förbränning eftersom "det finns god tillgång på föda". Det är naturligt. Rubba inte naturen så mår du bättre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0